
Durva kiskaput találtak a 3 százalékos hitelnél, mindenki milliókat kaszálhat rajta
Olvass tovább...
Ez lenne az amerikaiak csodafegyvere a kínai autók ellen.
Az elektromos autók piacán Kína már nem csupán felzárkózik, hanem tempót diktál. A BYD és más kínai gyártók olyan hatékony ellátási láncokat és gyártási rendszereket építettek ki, amelyekkel a nyugati konkurenseknél jóval olcsóbban tudnak járműveket előállítani.
A kínai EV-k ára sokszor 10-25 ezer dollár között mozog, míg az amerikai modellek átlagosan 47 ezer dollárért kelnek el. Bár ezek a kínai autók még nem törtek be az Egyesült Államok piacára, jelenlétük és árpolitikájuk már most komoly nyomást helyez a nyugati gyártókra.
Olvass tovább...
Erre a kihívásra reagál most a Ford, amely 2027-től egy új, megfizethető elektromos járműcsaládot indít. A zászlóshajó egy közepes méretű, négyajtós pickup lesz, amelynek célára 30 ezer dollár (kicsit több, mint a 10 millió forint).
A modellt a Kentucky állambeli Louisville-ben szerelik majd össze, ahol a cég közel 2 milliárd dollárt fektet be és több mint 2200 munkahelyet tart meg. A projekt a Ford különleges „skunkworks” csapatának munkája, amelyet a Tesla és a Rivian korábbi szakemberei erősítenek.
A cél: költséghatékony, mégis versenyképes járművek, amelyek egy éven belül profitot termelnek.
Olvass tovább...
A globális autóipar versenyfutása most az árakról szól. A Ford mellett a Tesla, a Rivian, a Lucid és új startupok is készülnek olcsóbb modellekkel. A Ford számára a tét óriási: EV-divíziója 2023–2024 között közel 10 milliárd dolláros veszteséget termelt, miközben a tisztán elektromos modellek iránti kereslet lanyhult, és a hibridek népszerűsége nőtt.
Az amerikai piacon a jövő a kisebb, városi közlekedésre szánt elektromos járműveké lehet, de a kínai gyártók árnyéka ott lebeg minden új modell felett. Ha a Ford nem találja meg a költséghatékonyság és a vonzó ár tökéletes egyensúlyát, a versenyben könnyen hátrányba kerülhet.
Videó az új járműről: