
Durva kiskaput találtak a 3 százalékos hitelnél, mindenki milliókat kaszálhat rajta
Olvass tovább...
Meglepő újítások jönnek, évtizedek óta berögzült dolgok változnak meg.
2026-ban érkezik a KRESZ legnagyobb átalakítása évtizedek óta. A cél: biztonságosabb, logikusabb és a mai közlekedési helyzethez igazodó szabályrendszer. A kormány már több pontban körvonalazta a változásokat, bár a végleges jogszabályra még várni kell.
Az egyik legfontosabb újdonság az autópályán kötelező két másodperces követési távolság lesz - ami 130 km/óránál nagyjából 72 métert jelent. Lakott területen kívüli egyéb utakon ez egy másodpercre csökken.
Emellett a „cipzár elv” végre hivatalos szabályba kerül, a vészvillogó használatát pedig egyértelműen rögzítik hirtelen megállás esetén.
Olvass tovább...
A sebességhatárok is változnak: bizonyos sztrádaszakaszokon 140 km/óra is engedélyezhető lesz, míg buszok, teherautók és járműszerelvények számára a lakott területen kívüli limit 90 km/órára emelkedhet.
A 2,55 méternél keskenyebb mezőgazdasági vontatók akár 60 km/órával is haladhatnak pótkocsi nélkül. Az indexelésnél bevezetik a kötelező, legalább két másodperccel korábbi jelzést - néhány kivétellel, például kis körforgalmakban.
Újdonság lesz az is, hogy a korlátozott vezetési képességekkel rendelkező idősebb sofőrök külön matricát kaphatnak, jelezve a közlekedésben résztvevők felé, hogy körültekintőbb figyelmet igényelnek.
Olvass tovább...
Megjelenik a „védelmi sáv” fogalma, amely a menetirány szerinti jobboldali sáv szélén húzódik, és a gyalogosok, kerékpárosok biztonságát szolgálja.
A kerékpárosok számára ez gyakorlatilag sávváltásnak számít be- és kihaladáskor, az ehhez tartozó elsőbbségi szabályokkal együtt. Végül egy régi vitatéma is lezárulhat: megszűnik a „leállósáv” elnevezés, amely sokak szerint félrevezető.
Az szándék szerint új KRESZ nemcsak a szabályokat frissíti, hanem a közlekedési kultúrát is formálni szeretné - hogy a magyar utak egyszerre legyenek gyorsabbak, biztonságosabbak és kiszámíthatóbbak mindenki számára.
Nehéz KRESZ-kérdések:
forrás: vezess