
23 éve 3 szót mondott Majkára Dopeman, amikor először meglátta, elképesztő, mi hagyta el a száját
Olvass tovább...
Rengetegen csinálják, nagyon rosszat tesz az autónak.
Sokan azt hiszik, hogy a töltőpisztoly kattanása csupán jelzés a tank közeledő megteltét illetően és biztonságosan lehet még egy kis pluszt önteni utána. Ha a benzinár éppen alacsonyan van, akkor különösen csábító lehet meglépni, a valóság azonban az, hogy a kattanás az optimális töltöttségi szint elérését jelzi - utána bármilyen többlet már felesleges és kockázatos
Miért baj ez? A túltöltés általában nem éri meg: a nyert pár deci rövid távon vonzónak tűnik, de hosszú távon komoly kárt okozhat.
Olvass tovább...
Az EVAP (evaporative emissions control) rendszer feladata, hogy megakadályozza az üzemanyaggőzök szabadba jutását. Egy aktívszén-tartály elnyeli ezeket a gőzöket, majd a motor működésére megfelelő pillanatban visszavezeti és elégeti őket. Viszont a rendszer csak légnemű anyagok kezelésére van tervezve - folyékony benzin befogatása esetén eláraszthatja és tönkreteheti az aktív szénszűrőt.
Ráadásul a benzin térfogata melegedés hatására jelentősen nő (például ~1 %-kal 9-10 °C hőmérséklet-emelkedés esetén). Ha valaki reggel túltankol, aztán a napfény vagy forró aszfalt melegíti az autót, az üzemanyag a tágulás miatt az EVAP-rendszerbe nyomódhat.
Olvass tovább...
Ha a folyékony benzin eléri az aktív szénszűrőt, az “elárasztja” és működésképtelenné teszi. A javítása nem csak pénzbe kerül (az EVAP-javítás soktízezres költség is lehet) -, hanem az egész rendszer megbízhatóságát is veszélyezteti.
Ha megsérül, az üzemanyag-fogyasztás nőhet, a motor rosszabbul működhet, a kipufogógáz mennyisége és károsanyagtartalma növekedhet. Ezután az elárasztott szűrőt már nem lehet visszazökkenteni normális állapotba azzal, hogy csak csökken a tank szintje - a kár megtörtént és visszafordíthatatlan.
forrás vezess.hu