
Igazi trónkövetelő érkezett az autópiacra, megugorhatnak az eladások
Olvass tovább...
A Citroën gyakorlatilag kivégezte a versenyt, az ára annyira alacsony, hogy a kínai gyártók is csak pislogni fognak.
Az elektromos autózás forradalmának küszöbén egy olyan bejelentés érkezett, ami alapjaiban rázhatja meg a magyar autópiacot. A Citroën egy olyan modellel készül, ami nemcsak a hagyományos európai gyártóknak, de a piacot letarolni készülő kínai márkáknak is kőkeményen odacsap. Hamarosan megérkezik Magyarországra minden idők egyik legolcsóbb elektromos autója, amely az árával, a felszereltségével és a hatótávjával is brutálisan veri a konkurenciát.
Olvass tovább...
A francia gyártó legújabb modellje, az új generációs Citroën ë-C3 egyértelműen azzal a céllal született, hogy megfizethető alternatívát kínáljon az egyre dráguló autók világában. A legfontosabb fegyverténye pedig az ára: a hírek szerint az alapmodell ára 23 300 euró, azaz körülbelül 9,2 millió forint körül indul majd, amivel messze alákínál a legtöbb elektromos autónak.
Ez az ár már önmagában is rendkívül versenyképessé teszi, de a Citroën itt nem állt meg. A tervek szerint 2025-ben érkezik egy még olcsóbb, fapadosabb változat is, amelynek az ára 20 000 euró, vagyis kevesebb mint 8 millió forint alatt maradhat. Ezzel a lépéssel a Citroën egyértelműen hadat üzen a piacot elárasztó olcsó kínai járgányoknak.
A Citroën ë-C3 egy kis méretű, városi használatra tervezett crossover, amely a kényelemre és a praktikumra helyezi a hangsúlyt. A gyártó ígérete szerint az autó a Citroën híres "Advanced Comfort" felfüggesztésével érkezik, ami a kategóriában egyedülálló utazási élményt nyújt.
Olvass tovább...
Az alacsony ár ellenére az ë-C3 meglepően sokat kínál. A 44 kWh-s akkumulátorcsomag a WLTP-szabvány szerint több mint 320 kilométeres hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel, ami a mindennapi városi és elővárosi közlekedéshez bőven elegendő.
Az autó támogatja a 100 kW-os gyorstöltést is, amivel mindössze 26 perc alatt lehet 20-ról 80 százalékra tölteni az akkumulátort.
A felszereltség terén sem kell kompromisszumot kötni. Már az alapmodell is tartalmazza a legfontosabb biztonsági és kényelmi extrákat, mint például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, a tempomatot és a tolatóradart. A drágább "Max" felszereltség pedig már 10,25 colos központi érintőképernyőt, automata klímát, tolatókamerát és vezeték nélküli telefontöltést is kínál. A Citroën ezzel a modellel bebizonyíthatja, hogy az európai gyártók is képesek felvenni a versenyt az olcsó, de jól felszerelt kínai autókkal, a vásárlók pedig egy megbízható, ismert márkától kaphatnak megfizethető elektromos autót.