
A színpadon alázták meg Mészáros Lőrincet, nem volt kegyelem
Olvass tovább...
Van egy pont ami miatt különösen éles vita bontakozott ki.
Várhatóan 2026 szeptemberében léphet életbe az a KRESZ-módosítás, amely alapjaiban alakíthatja át a hazai közlekedést. Az egyik legnagyobb újdonság, hogy bizonyos feltételek mellett a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező autóvezetők motorra is ülhetnek - legfeljebb 15 lóerős, automata váltós, elektromos járművek vezetésére kaphatnak engedélyt.
A döntéshozók szerint ez tehermentesítheti a városi közlekedést, csökkentheti a torlódásokat, és elősegítheti a rugalmasabb közlekedési kultúra kialakulását.
Olvass tovább...
A biztonság területén is új időszámítás kezdődhet. A tervezet egyik legfontosabb eleme a követési távolság szigorúbb szabályozása. Nyugat-Európában bevett gyakorlat, hogy a túl közeli autózás bírságot von maga után - most Magyarország is átveszi ezt a modellt.
A jövőben a sebességtől függően 1-2 másodperces követési távolságot kell majd tartani, külön előírásokkal városban, főúton és autópályán. Az intézkedés célja a ráfutásos balesetek visszaszorítása.
Emellett a sebességhatárok is módosulnak: a 3,5 tonna feletti buszok és teherautók 90 km/h-val haladhatnak lakott területen kívül, míg az autópályákon a mostani 130 km/h-s maximum bizonyos szakaszokon 140-re vagy akár 150-re emelkedhet. Szabályozzák az elektromos rollerek használatát is - 12 éves kortól lesznek vezethetők, kötelező sisakviseléssel a legfiatalabbaknak.
Olvass tovább...
A hír természetesen óriási vitát kavart. Voltak, akik szerint teljesen jogos a szigorítás, mert rengetegen vezetnek úgy, hogy szinte „beleülnek” az előttük haladóba, ezzel pedig állandó balesetveszélyt okoznak. Mások inkább cinikusan reagáltak: akadt, aki szerint a két másodperc „baromság” és csak mesterségesen lassítja a forgalmat, különösen a nagyvárosi dugókban.
Többen arról írtak, hogy ők inkább leveszik a lábukat a gázról és hagyják elmenni a sietősöket, mások a „büntető fékezés” veszélyeire figyelmeztettek, vagy éppen arról számoltak be, hogy egy-egy gyors féklámpa-villanással szoktak rendre utasítani.
Felmerült az is, hogy sokan egyszerűen nem értik, mit jelent a másodperc-alapú követési távolság, miközben a gyakorlott sofőrök azt hangsúlyozták: a forgalom egészét kell figyelni, nemcsak az előttük haladó lökhárítót.