promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Nem Esztergomban készül az új Suzuki Vitara, csodát ne várjunk az elektromos változattól

Nem Esztergomban készül az új Suzuki Vitara, csodát ne várjunk az elektromos változattól

Borítókép:  Netcarshow
Autó & Motor
Kategória fejléc

Jön a villany-Vitara, ezt tudja majd a hazánkban egyik legnépszerűbb márka első elektromos autója.

A Suzuki Vitara hosszú ideig a legjobb ár-érték arányú SUV-k közé tartozott Magyarországon, voltak olyan idők is, amikor akár 4 millió forint alatt is meg lehetett vásárolni. Csak összehasonlításképp: ez annyira jó ár volt akkoriban, hogy a közel 10 éves, több százezer kilométert futott példányokat most ennél drágábban árulják.

Igaz persze az is, hogy közben az infláció szépen megrágcsálta a forintot, amit leginkább a pénztárcánkon érezhetünk meg, így az autózás is egyre drágább, ráadásul azóta új szereplők is rárúgták az ajtót a piacra.

Ezek az elektromos autók, melyek jelenlétére a régi, klasszikus márkáknak is reagálniuk kellett. Ennek az lett a vége, hogy míg egyes márkák külön platformra fejlesztettek villanymodelleket, addig mások a meglévőket csiszolgatták úgy, hogy elektromosként is be tudják azokat vonni a kínálatba.

Utóbbiak egy része szimpla „kvótamodell”, ezekkel tudják lejjebb szorítani a paletta károsanyag-kibocsátásának átlagát, ami az Európai Unió szigorú szabályozásai miatt rendkívül fontosak. Ám míg az átmatricázott RAV4, vagyis az első zöld rendszámos Suzuki, az Across inkább ezek közé volt sorolható, addig az e-Vitara valami egészen más.

A Vitarát csak minimálisan piszkálgatták az elmúlt közel egy évtizedben, ellenben az ára mostanra meglehetősen elszállt. Így abban ne nagyon reménykedjünk, hogy az amúgy kívül-belül alaposan újragondolt elektromos változata túl olcsó lesz.

Magyar szempontból pedig kifejezetten fájdalmas, hogy ezt is Indiában fogják gyártani. Sovány vigasz, hogy Európa a fő célpont, annál jobb hír, hogy az évtized végéig tervezett öt elektromos Suzuki közül biztosan lesz olyan, amit nálunk szerelnek majd össze.

De mit tud az e-Vitara?

Kívül hasonló, mint az eddigiek, a dobozforma pedig nem túl szerencsés elektromos autó lévén. Belül igényesnek tűnik az anyaghasználat, modern, a mai kornak megfelelő a kialakítása, hely is van bőven, az osztható hátsó ülésekért is jár a pluszpont. Összkerekes változat is érkezik, az elsőkerék-hajtású 49 kWh-s akksival 144 lóerőt tud felmutatni, az AllGrip változat 61 kWh-s akkupakkal és 185 lóerős rendszerteljesítménnyel készül majd.

Nem épp könnyűsúlyú, 1,7-1,9 tonna között mázsálják és nagyjából 400 kilométeres hatótávra számíthatunk majd tőle. Ezt az adatot azért kezeljük fenntartásokkal, az első tesztek úgyis választ adnak majd arra, hogy valójában mennyi is az annyi.

Erre azonban majd csak valamikor jövő nyáron kerülhet sor a Vezess szerint, és bár az áráról nincsenek még adatok, a konkurensek ilyen konfig mellett valahol 14-16 millió között mozognak, így hasonlóan zsebbenyúlós lehet az e-Vitara is.

Addig is viszont már most megnézhetjük magunknak jó alaposan, vannak rajta felfedezésre váró részletek bőven: