
Ingyen adja a termékeit a Tesco zárás előtt: bárki 0 forintért megveheti a méregdrága cuccokat is
Olvass tovább...
Négy magyar diák csinált valamit, amitől az egész világ megőrül: a Munch app már 3 millió ételt mentett meg attól, hogy a kukában landoljon!
A Munch sztori egyszerű és nagyszerű – de ami a legjobb: magyar. Négy egyetemista 2020-ban nem csak arról álmodozott, hogy egyszer majd startup-milliomosok lesznek, hanem elkezdtek dolgozni egy tényleges problémán: az ételpazarláson. Az éttermek tonnaszámra dobják ki a tökéletesen jó, de el nem adott fogásokat, miközben sokan örülnének egy olcsó, finom ebédnek vagy vacsorának. Na, erre jött a válasz: Munch.
A logika a következő: az éttermek, pékségek és élelmiszerboltok feltöltik az aznapi megmaradt ételeket az applikációba, úgynevezett “meglepetés csomagok” formájában, 40-60%-os kedvezménnyel. A felhasználók pedig – az appon keresztül – előre megvásárolják ezeket a csomagokat, és egy megadott idősávban átveszik. Nem kell tudnod, mi van benne pontosan, de garantált, hogy finom és friss. Ez a win-win-win helyzet: a vendéglátók nem buknak az ételen, te fél áron jóllaksz, a Föld pedig hálás, mert kevesebb étel végzi a kukában.
Olvass tovább...
Mert végre valaki fogta az egyértelmű problémát és egyszerű megoldást adott rá. Az éttermeknek nem kell kidobniuk azt, amit másnap már nem árulhatnak, de még hibátlan állapotú, a vásárlók pedig kapnak egy jó adag adrenalint a „meglepi” miatt. És mindezt egy letisztult, felhasználóbarát app segítségével.
- 3 millió megmentett adag étel
- 160+ partner étterem, pékség és bolt
- 28 ezer Instagram-követő
- 2024-ben Series A befektetés – komoly nemzetközi tőke áramlott a startupba
- 2023-ban miniszteri elismerés – a fenntarthatóság és az innováció terén nyújtott teljesítményükért
A Munch jelenleg Magyarországon és Csehországban működik, de a csapat Romániában is tervezi az indulást. A cél: Európa vezető ételpazarlás elleni platformjává válni. Ez nem kis ambíció, de ha azt nézzük, honnan indultak – négy egyetemista ötleteként –, és hová jutottak néhány év alatt, nem tűnik lehetetlennek.
A román Bonapp és a magyar Munch startup bejelentette tehát egyesülését, hogy közösen harcoljanak az élelmiszerpazarlás ellen a régióban. A TheRecursive.com szerint a Munch–Bonapp egyesülés „átalakítja a kiskereskedelmi fenntarthatóságot” a régióban. A Munch társalapítója, Kirill Perepelica pedig így fogalmazott:
„A célunk, hogy piacvezetők legyünk, és még több közép- és kelet-európai országot hódítsunk meg. Horvátország a következő célpont, és nagyon jó visszajelzéseket kaptunk a lehetséges partnerektől.”
Olvass tovább...
A csapat nem csak technológiailag innovált, hanem kommunikációban is. Az Instagramjuk tele van vicces mémekkel, kihívásokkal és edukációs tartalmakkal arról, hogyan lehet környezettudatosabban étkezni. A felhasználók imádják, hogy az appban minden gyors, átlátható és nem kell kitalálni, mit főzzön az ember – hiszen a meglepi csomagban mindig van valami izgalmas.
Ez a sztori pont az, amit szeretünk: egy kis magyar ötlet, ami előbb megmozgat egy várost, aztán egy országot, most pedig Európát készül meghódítani. Addig is, az alábbi videóban egy őszinte Munch tesztet is meg lehet nézni!