promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Gigantikus siker: ez a magyar találmány forradalmasítja az étkezést, 3 millió ember már használja

Gigantikus siker: ez a magyar találmány forradalmasítja az étkezést, 3 millió ember már használja

Borítókép:  www.profimedia.hu
Színes
Kategória fejléc

Négy magyar diák csinált valamit, amitől az egész világ megőrül: a Munch app már 3 millió ételt mentett meg attól, hogy a kukában landoljon! 

A Munch sztori egyszerű és nagyszerű – de ami a legjobb: magyar. Négy egyetemista 2020-ban nem csak arról álmodozott, hogy egyszer majd startup-milliomosok lesznek, hanem elkezdtek dolgozni egy tényleges problémán: az ételpazarláson. Az éttermek tonnaszámra dobják ki a tökéletesen jó, de el nem adott fogásokat, miközben sokan örülnének egy olcsó, finom ebédnek vagy vacsorának. Na, erre jött a válasz: Munch.

Hogyan működik a Munch?

A logika a következő: az éttermek, pékségek és élelmiszerboltok feltöltik az aznapi megmaradt ételeket az applikációba, úgynevezett “meglepetés csomagok” formájában, 40-60%-os kedvezménnyel. A felhasználók pedig – az appon keresztül – előre megvásárolják ezeket a csomagokat, és egy megadott idősávban átveszik. Nem kell tudnod, mi van benne pontosan, de garantált, hogy finom és friss. Ez a win-win-win helyzet: a vendéglátók nem buknak az ételen, te fél áron jóllaksz, a Föld pedig hálás, mert kevesebb étel végzi a kukában.

Miért lett ekkora siker?

Mert végre valaki fogta az egyértelmű problémát és egyszerű megoldást adott rá. Az éttermeknek nem kell kidobniuk azt, amit másnap már nem árulhatnak, de még hibátlan állapotú, a vásárlók pedig kapnak egy jó adag adrenalint a „meglepi” miatt. És mindezt egy letisztult, felhasználóbarát app segítségével.

A számok magukért beszélnek:

- 3 millió megmentett adag étel

- 160+ partner étterem, pékség és bolt

- 28 ezer Instagram-követő

- 2024-ben Series A befektetés – komoly nemzetközi tőke áramlott a startupba

- 2023-ban miniszteri elismerés – a fenntarthatóság és az innováció terén nyújtott teljesítményükért

Európa meghódítása

A Munch jelenleg Magyarországon és Csehországban működik, de a csapat Romániában is tervezi az indulást. A cél: Európa vezető ételpazarlás elleni platformjává válni. Ez nem kis ambíció, de ha azt nézzük, honnan indultak – négy egyetemista ötleteként –, és hová jutottak néhány év alatt, nem tűnik lehetetlennek.

Nemzetközi visszhang

A román Bonapp és a magyar Munch startup bejelentette tehát egyesülését, hogy közösen harcoljanak az élelmiszerpazarlás ellen a régióban. A TheRecursive.com szerint a Munch–Bonapp egyesülés „átalakítja a kiskereskedelmi fenntarthatóságot” a régióban. A Munch társalapítója, Kirill Perepelica pedig így fogalmazott:

„A célunk, hogy piacvezetők legyünk, és még több közép- és kelet-európai országot hódítsunk meg. Horvátország a következő célpont, és nagyon jó visszajelzéseket kaptunk a lehetséges partnerektől.”

A kulisszák mögött

A csapat nem csak technológiailag innovált, hanem kommunikációban is. Az Instagramjuk tele van vicces mémekkel, kihívásokkal és edukációs tartalmakkal arról, hogyan lehet környezettudatosabban étkezni. A felhasználók imádják, hogy az appban minden gyors, átlátható és nem kell kitalálni, mit főzzön az ember – hiszen a meglepi csomagban mindig van valami izgalmas.

Ez a sztori pont az, amit szeretünk: egy kis magyar ötlet, ami előbb megmozgat egy várost, aztán egy országot, most pedig Európát készül meghódítani. Addig is, az alábbi videóban egy őszinte Munch tesztet is meg lehet nézni!