promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Felháborító dolog a munkahelyen: teljesen máshogy válaszolt a főnök, ha azt hitte nő ír, mint a férfiaknak

Felháborító dolog a munkahelyen: teljesen máshogy válaszolt a főnök, ha azt hitte nő ír, mint a férfiaknak

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc

Nagyon úgy tűnik, hogy a munkahelyi kultúrában mélyen gyökerezik a szexizmus.

Egy brit nő felfedte a munkahelyi kettős mércét

Egy 27 éves brit nő, aki a Redditen u/Afraid_Respect_3189 néven ismert, nemrégiben megosztott egy történetet, amely gyorsan elterjedt az interneten, és több mint 31 000 ember figyelmét keltette fel. Története rávilágít arra, hogy a munkahelyi előmenetelben nem mindig csak az üvegplafon jelent akadályt; olykor a nyílt szexizmus is szerepet játszik - az esettel pedig azóta már a New York Post újság is foglalkozott.

Az e-mail stílusváltása és annak következményei

A nő korábban barátságos és közvetlen stílusban írt e-maileket, gyakran használva felkiáltójeleket és emojikat. Idővel azonban attól tartott, hogy ez a stílus nem tükrözi a professzionalizmust, minden bizonnyal negatívan befolyásolja mások róla alkotott véleményét. Hogy ezt elkerülje úgy döntött, hogy változtat: férfi kollégái példáját követve mellőzi az emojikat, felkiáltójeleket és a felesleges udvariasságot az üzeneteiből.

Egy alkalommal szó szerint lemásolta egy férfi kollégája e-mailjét, csak a szükséges helyeken módosítva azt. Az üzenet így hangzott: "Holnap elküldöm az interjú ütemtervét, köszönöm." Meglepetésére azonban a menedzsere ezt az üzenetet udvariatlannak minősítette. Amikor a nő egymás mellé helyezte a saját és a férfi kolléga e-mailjét, a menedzser zavarba jött, amiért figyelmeztette őt - ez pedig különösen ironikus volt, mivel a cégük elvileg nagy hangsúlyt fektet a szexizmus elleni küzdelemre.

A kettős mérce és annak következményei

A legtöbb olvasó szerint kristálytisztán látszik a kettős mérce:  míg a férfiaktól elfogadott a közvetlen és lényegre törő kommunikáció, addig a nőktől gyakran elvárják a kedvesebb, udvariasabb hangnemet. Amikor a nők próbálnak hasonlóan közvetlenek lenni, gyakran udvariatlannak vagy durvának bélyegzik őket.

A "New York Post" egy 2025. februári cikke szerint egyre több nő próbálja e-mailjeit "férfiasabb" stílusban megírni, mellőzve a túlzott udvariasságot és az emojikat, hogy szakmailag komolyabban vegyék őket. Szakértők azonban figyelmeztetnek, hogy ez a megközelítés káros lehet, mivel mérgező munkahelyi környezetet teremthet és erősítheti a káros nemi sztereotípiákat. Ronald Levant, az Akron Egyetem pszichológia professzora szerint a nők természetes erősségei, mint az empátia és a kapcsolatteremtés, értékesek a vezetői szerepekben, és ezek feladása hiba lenne. 

forrás: New York Post