promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Meglepő számadat: a McDonald's ezzel a termékével szakítja a legnagyobbat, nem az amire gondolnál

Meglepő számadat: a McDonald's ezzel a termékével szakítja a legnagyobbat, nem az amire gondolnál

Borítókép:  Profimédia/Illusztráció
Színes
Kategória fejléc

A gyorsétteremláncnak nagyon megéri, ha ezt veszi a vásárló. 

A McDonld's a világ egyik legnagyobb gyorsétterem hálózata, ami naponta több millió éhes embert szolgál ki. A brand még az egyre növekvő egészsétudatosság mellett is letaszíthatatlannak tűnik a trónról, ami nem véletlen: generációk nőttek fel az ízein, az éjszakában messziről világító piros sárga neontábla pedig mindenkiben kellemes emlékeket ébreszt.

Egyre többen próbálkoznak az otthon kényelmében elkészíteni a termékeket és bár vannak remek próbálkozások, a klasszikus Mekis íz reprodukálhatatlan: ami nem is csoda, hiszen hétpecsétes titok, hogy pontosan milyen hozzávalókból és mennyit használnak.

Azt gondolnád, hogy a hamburgerbizniszben vannak a legjobban otthon.

Ám ez hatalmas tévedés: a költség-haszon arány koránt sem ennél a terméknél a legnagyobb, sőt, még csak nem az ételek eladásával keresik a legtöbbet. Egy marketingszakember által került fel egy videó az internetre, aki tételesen elmondja, hogy a Meki pontosan mivel szakít a legnagyobbat. Sokakat tud megmozgatni olcsó és megérős menüivel, de prémium burgerek iránt is nagy a kereslet, így logikusnak tűnik, hogy ebből származik a legtöbb bevétel. Ennek azonban épp az ellenkezője igaz: ebből származik a legkevesebb bevétele.

 Itt például egy otthoni Big Mac receptet mutatnak be:

A McDonald's dollármilliókat keres egyetlen mondattal, amire a legtöbb vásárló igennel felel.

A McDonald's-nak a legjobban az üdítők, azon belül is a Cola eladása éri meg a leginkább. Ennek a megvásárlása térül meg leginkább a McDonald's számára. A második termék, amivel szintén igen szép haszonra tettek szert, az a már-már ikonikus mondat utáni Igen válasz:

Krumplit adhatok a hamburger mellé?

Bizony, a Meki irdatlan mennyiségű burgonyát ad el és ebből igen szép profitra tesz szert, tehát (ahogyan az a videóóban is elhangzik) inkább az üdítő és a krumplibizniszben van benne, mint a hamburgerben.

De ezek az összegek még mindig etörpülnek ahhoz a bevételhez képest, amennyi a Meki markát üti két dologból, ennek pedig semmi köze az ételekhez. Kíváncsi vagy, hogy mi az, ami valóban gazdaggá teszi őket? A videóból megtudhatod:

Mennyit keres a Meki egy hamburgeren? #marketing #hamburger #profit #business

Posted by Marketing Commando on Friday, March 17, 2023