Megtagadta a cég a fizetésemelést a legügyesebb munkásától, a kilépése után hatalmas árat fizettek a kapzsiságukért
Olvass tovább...
A ritka eset, amikor a behajtó húzta a rövidebbet.
Az adósságkezelő cégek nem túl népszerű szolgáltatás végeznek, néha az embereknek igencsak próbára teszi a türelmét, különösen, ha egy elhunyt családtag adósságát próbálják behajtani.
Egy nő által megosztott történet a Redditen vált rendkívül népszerűvé, aki édesapja halála után egy különösen abszurd követeléssel találkozott: a behajtócég ragaszkodott ahhoz, hogy csak csak az apjával hajlandóak megbeszélni az ügyet.
„Néhány hónappal azután, hogy édesanyám eladta a házát és egy kisebbe költözött, kaptam egy levelet egy adósságkezelő cégtől”
- kezdte a történetet. A levélben egy 174 dollárnak (kb. 70 ezer forint) megfelelő összeget követeltek, amely egy állítólag igénybe vett internetes szolgáltatás díjából és kamatokból állt. A nő zavartan felhívta őket, mivel nem tudott semmiféle tartozásról.
A telefonbeszélgetés során kiderült, hogy az összeg egy korábbi internet-előfizetésre vonatkozott az édesanyja régi otthonában. A nő biztosította a céget, hogy a szerződést évekkel korábban felmondták, amikor az ingatlant eladták. Az adósságkezelő ügynökök azonban azt állították, hogy a lemondást nem az „eredeti számlatulajdonos” kezdeményezte.
Olvass tovább...
Az ügy a megoldás helyett viszont egyre csak bonyolódott. A cég adatai alapján az internetcsomag az édesapja nevére szólt, aki viszont már évek óta elhunyt. „
„Elmagyaráztam, hogy apám évekkel ezelőtt meghalt, így nyilvánvalóan nem ő kezelte a szerződést”
- mesélte. Az ügynökség azonban teljesen hajthatatlannak bizonyult.
„Közölték, hogy csak az eredeti számlatulajdonossal tudnak tárgyalni. Ragaszkodtak ahhoz, hogy beszélniük kell apámmal, az ügyet nem hajlandóak velem megvitatni.”
Miután az ügynökség ismételten elutasította, hogy vele egyeztessenek, a nő úgy döntött, hogy akkor saját módján teljesíti a kérésüket. Ellátogatott édesapja sírjához, és onnan hívta fel az adósságkezelőt. „Közöltem velük, hogy az eredeti számlatulajdonos készen áll a beszélgetésre” - írta. Letette a telefont a sírkő mellé, és türelmesen várakozott.
Néhány perc múlva ismét beleszólt a telefonba. „Hallott valamit tőle?” - kérdezte az ügynöktől, amire döbbent csend volt a válasz. A nő ezután higgadtan elmagyarázta, hogy édesapja évekkel ezelőtt elhunyt, a telefonvonal másik végén zavart csend uralkodott. Az ügyet végül a vezetőséghez továbbították, ahol elnézést kértek, majd megígérték, hogy a tartozást eltörlik, ami így is lett: egy hónappal később a nő hivatalos értesítést kapott arról, hogy nincs további követelés ellene.
Olvass tovább...
Meglepő lehet, de nagyon úgy tűnik, hogy az eset messze nem példátlan, a történet sokakban felidézett hasonló élményeket. Egy felhasználó például azt írta: „Egyszer megadtam az anyám temetői címét egy cégnek, amely ragaszkodott ahhoz, hogy vele beszéljenek.” Egy másik kommentelő ezt tette hozzá: „Rendszeresen kapok életbiztosítási ajánlatokat a szüleim számára, akik már több mint 25 éve nincsenek köztünk.”
A nő története nemcsak humoros tanulságként szolgál, hanem arra is emlékeztet, hogy a cégek néha figyelmetlenül vagy érzéketlenül járnak el. Szerencsére a nő kitartása és kreativitása végül igazságot hozott számára - és egy felejthetetlen sztorit a világnak.
Furcsa behajtói gyakorlatokból itthon sincs hiány, ahogy például ebből a videóból is kiderül:
forrás: Scoop