promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Abszurd követeléssel állt elő a behajtó cég, a fiatal nő olyan leckét adott nekik, amit egy életre megjegyeztek

Abszurd követeléssel állt elő a behajtó cég, a fiatal nő olyan leckét adott nekik, amit egy életre megjegyeztek

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc

A ritka eset, amikor a behajtó húzta a rövidebbet. 

Egy váratlan telefonbeszélgetés

Az adósságkezelő cégek nem túl népszerű szolgáltatás végeznek, néha az embereknek igencsak próbára teszi a türelmét, különösen, ha egy elhunyt családtag adósságát próbálják behajtani.

Egy nő által megosztott történet a Redditen vált rendkívül népszerűvé, aki édesapja halála után egy különösen abszurd követeléssel találkozott: a behajtócég ragaszkodott ahhoz, hogy csak csak az apjával hajlandóak megbeszélni az ügyet.

Az adósság, ami nem is létezett

„Néhány hónappal azután, hogy édesanyám eladta a házát és egy kisebbe költözött, kaptam egy levelet egy adósságkezelő cégtől”

- kezdte a történetet. A levélben egy 174 dollárnak (kb. 70 ezer forint) megfelelő összeget követeltek, amely egy állítólag igénybe vett internetes szolgáltatás díjából és kamatokból állt. A nő zavartan felhívta őket, mivel nem tudott semmiféle tartozásról.

A telefonbeszélgetés során kiderült, hogy az összeg egy korábbi internet-előfizetésre vonatkozott az édesanyja régi otthonában. A nő biztosította a céget, hogy a szerződést évekkel korábban felmondták, amikor az ingatlant eladták. Az adósságkezelő ügynökök azonban azt állították, hogy a lemondást nem az „eredeti számlatulajdonos” kezdeményezte.

A követelés, ami túlment minden határon

Az ügy a megoldás helyett viszont egyre csak bonyolódott. A cég adatai alapján az internetcsomag az édesapja nevére szólt, aki viszont már évek óta elhunyt. „

Elmagyaráztam, hogy apám évekkel ezelőtt meghalt, így nyilvánvalóan nem ő kezelte a szerződést”

- mesélte. Az ügynökség azonban teljesen hajthatatlannak bizonyult.

„Közölték, hogy csak az eredeti számlatulajdonossal tudnak tárgyalni. Ragaszkodtak ahhoz, hogy beszélniük kell apámmal, az ügyet nem hajlandóak velem megvitatni.”

A zseniális válasz

Miután az ügynökség ismételten elutasította, hogy vele egyeztessenek, a nő úgy döntött, hogy akkor saját módján teljesíti a kérésüket. Ellátogatott édesapja sírjához, és onnan hívta fel az adósságkezelőt. „Közöltem velük, hogy az eredeti számlatulajdonos készen áll a beszélgetésre” - írta. Letette a telefont a sírkő mellé, és türelmesen várakozott.

Néhány perc múlva ismét beleszólt a telefonba. „Hallott valamit tőle?” - kérdezte az ügynöktől, amire döbbent csend volt a válasz. A nő ezután higgadtan elmagyarázta, hogy édesapja évekkel ezelőtt elhunyt, a telefonvonal másik végén zavart csend uralkodott. Az ügyet végül a vezetőséghez továbbították, ahol elnézést kértek, majd megígérték, hogy a tartozást eltörlik, ami így is lett: egy hónappal később a nő hivatalos értesítést kapott arról, hogy nincs további követelés ellene.

Mások is megosztották saját történeteiket

Meglepő lehet, de nagyon úgy tűnik, hogy az eset messze nem példátlan, a történet sokakban felidézett hasonló élményeket. Egy felhasználó például azt írta: „Egyszer megadtam az anyám temetői címét egy cégnek, amely ragaszkodott ahhoz, hogy vele beszéljenek.” Egy másik kommentelő ezt tette hozzá: „Rendszeresen kapok életbiztosítási ajánlatokat a szüleim számára, akik már több mint 25 éve nincsenek köztünk.”

A nő története nemcsak humoros tanulságként szolgál, hanem arra is emlékeztet, hogy a cégek néha figyelmetlenül vagy érzéketlenül járnak el. Szerencsére a nő kitartása és kreativitása végül igazságot hozott számára - és egy felejthetetlen sztorit a világnak.

Furcsa behajtói gyakorlatokból itthon sincs hiány, ahogy például ebből a videóból is kiderül:

forrás: Scoop