A saját számlájáról akart pénzt felvenni a nő, a banki dolgozó arcon röhögte, készpénz helyett egészen mást kapott
Olvass tovább...
A férfi történetét imádták az emberek, rengeteg pozitív hozzászólást kapott.
Elbocsátani valakit, aki évekig odaadással dolgozott egy cégnél, nemcsak embertelen, hanem kockázatos is lehet - különösen, ha az illető nélkülözhetetlen része volt a vállalat működésének. Egy volt alkalmazott pontosan ezt élte át - de ezúttal a végén még igazságot is szolgáltatott magának, az internet népe pedig ujjongott a története hallatán.
Egy Reddit-felhasználó, u/Killwind osztotta meg a nem mindennapi történetét, amely gyorsan népszerűvé vált a platformon. Az illető három és fél évig dolgozott vezető menedzserként egy távközlési óriásvállalatnál, ahol ő és a csapata feleltek a vállalat marketingkampányainak technikai hátteréért.
„Azok a reklámok, amelyeket a tévében vagy online láthattatok? Azokat a kampányokat mi csináltuk a csapatommal”
- mesélte a Reddit-bejegyzésében.
Olvass tovább...
A volt menedzser nemcsak kampányokat készített, hanem felügyelte az összes háttérrendszert is, amelyek működésben tartották a vállalat marketingfelületeit. Annak ellenére, kulcsszerepet játszott, a cég mégis úgy döntött, hogy a tömeges elbocsátások harmadik hullámában őt is elküldi.
„Márciusban kezdtem el új állást keresni, amikor láttam, hogy a helyzet egyre súlyosabb”
– írta. Végül júliusban jött a sorsdöntő HR-megbeszélés: a főnöke szemmel láthatóan ideges volt, az HR-es pedig még csak a szemébe sem mert nézni, amikor közölték vele, hogy elbocsátják.
Olvass tovább...
Bár a helyzetet nagyon igazságtalannak érezte, az illető méltósággal távozott. Nemcsak, hogy minden eddigi munkáért kifizette a csapatát, hanem készített egy részletes kézikönyvet is, hogy a rendszerek továbbra is működhessenek nélküle. Utolsó figyelmeztetése viszont árulkodó volt:
„Ne felejtsétek el időben befizetni a havi díjakat, különben minden össze fog omlani.”
A vállalat nem sokkal később rájött, mit veszített. Az új csapat nem fizette be időben a szolgáltatások díját - a marketingfelületek leálltak. Ekkor jött a kétségbeesett telefonhívás az egykori főnöktől, aki könyörgött a segítségéért. A válasz? Egyszerre zseniális és hidegvérű:
„Ötszörös tanácsadói óradíjat fogok kérni, és sajnos most nem tudok beszélni, mert épp a hegyekben vagyok pihenni.”
A főnök annyira kétségbeesett volt, hogy megkérdezte, elérhető-e bárki az illető régi csapatából, ők viszont mindenkit elbocsátottak. Az ex-alkalmazott megígérte, hogy amint visszatér a nyaralásából, megbeszélhetik a részleteket, és rendbe hozza a dolgokat - természetesen akkor már busás díjazás ellenében.
Az hozzászólók szerint az eset emlékeztet arra, hogy az alkalmazottak lojalitását és kemény munkáját nem szabad természetesnek venni. Az a cég, amelyik ezt nem értékeli, végül drágán fizethet érte - mint látjuk, akár szó szerint is.
És hogy hogy kérjünk fizetésemelést a munkahelyünkön? A profi elárulja: