promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Három perccel hamarabb csekkolt ki a munkából a 25 éve ott dolgozó alkalmazott, az új főnök durván elővette, de ezúttal ő húzta a rövidebbet

Három perccel hamarabb csekkolt ki a munkából a 25 éve ott dolgozó alkalmazott, az új főnök durván elővette, de ezúttal ő húzta a rövidebbet

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc

A sofőr nem csinált semmit, csak elkezdte pontosan betartani, amit kértek, földindulásszerű következményei lettek.

A rettenetesen hosszú műszakok után az empátia lenne a legkevesebb, amit egy munkáltató tanúsíthat az alkalmazottai iránt. A gyakorlat viszont sajnos sokszor mást mutat, gyakran találkozunk olyan vezetőkkel, akik a legapróbb részletek miatt is felelősségre vonják a munkavállalóikat - egy Reddit-felhasználó, u/irritatingfarquar története pontosan egy ilyen helyzetet mutat be. 

25 év után 3 percen múlt minden

A történet főszereplője 25 éve dolgozott egy vízműcégnél és az egyik legmegbízhatóbb, legproduktívabb munkatársnak számított a munkahelyén. A dolgok rendben mentek egészen addig, amíg egy új vezető meg nem érkezett a céghez. A dolgozók közül néhányan havonta egyszer éjszakai készenléti szolgálatot is vállaltak, amely során bármikor behívhatták őket sürgős javításokra.

Egyik alkalommal a férfi péntek reggel fél 8-kor kezdte a munkát, és szombat hajnali 3:15-kor végzett - nem annyira vészes, "laza" 19 órás műszak. A következő kedden a főnöke behívta az irodájába, és azzal vádolta, hogy 3 perccel korábban hagyta el a munkahelyét, mint ahogy azt a belső rendszer rögzítette volna.

„A kocsim nyomkövetője szerint 3:12-kor elhagytam az udvart, nem pedig 3:15-kor. Szerinte ezzel becsaptam és megárosítottam a céget”

– mesélte az alkalmazott.

Szembeszállás az igazságtalansággal

A munkavállaló próbált érvelni: emberileg talán érhető, hogy egy 19 órás műszak után mindössze annyit szeretett volna, hogy hazamenjen és pihenjen. A főnök azonban hajthatatlan maradt, sőt azt is kijelentette, hogy ez az apróság akár az állásába is kerülhet. Ekkor az alkalmazott úgy döntött, hogy ha már ennyire szigorúan veszik a perceket, ő is tűpontosan, a szabályok szerint fog eljárni.

„Mondtam neki, hogy ha ennyire kicsinyesek akarunk lenni, akkor vegyenek le a készenléti listáról, és mostantól pontosan fél 8-kor kezdem a munkát, nem pedig 20 perccel korábban, ahogy eddig tettem, este 5:30-kor pedig már egészen biztos lehet benne, hogy már nem leszek itt. Ha pedig ez gondot okoz, akkor majd magyarázza el a főnökeinek, hogy miért csökkent a hatékonyság”

– írta a dolgozó.

A rendszer megingása

A következő hetekben nemcsak a történet főszereplője, hanem a kollégái is követték a példáját: mindenki szigorúan betartotta a munkaidő szabályait. Az eredmény nem is maradt el. A céghez egyre több ügyfélpanasz érkezett, mivel a sürgős javítások időben történő elvégzése problémákba ütközött, három hét elteltével pedig a menedzsernek magának kellett beszámolnia a felettesei előtt arról, hogy miért romlott a teljesítmény.

A főnök természetesen a dolgozót hibáztatta, és azzal vádolta, hogy ő lázította a többieket ellene. Azonban az igazgató - aki már jól ismerte a veterán munkavállalót -személyesen kérte, hogy mesélje el az egész történetet.

A végjáték

Az alkalmazott pedig nem volt rest, részletesen kifejtette a nagyfőnöknek, mi történt. Elmondta, hogy a nyomkövető rendszert kizárólag vészhelyzetek kezelésére kellene használni, nem pedig az alkalmazottak megfigyelésére. Az ügy kivizsgálása után a vezetőt elbocsátották, és a cég átszervezte az éjszakai készenléti rendszert, hogy kevesebb túlórát kelljen vállalniuk a dolgozóknak.

A történet tanulsága

A dolgozó, miután megosztotta a történetét, rengeteg támogatást kapott az interneten.

Az egyik hozzászóló így fogalmazott:

„Mikor tanulják meg vajon az új vezetők, hogy nem jó ötlet szórakozni a tapasztalt alkalmazottakkal? Valószínűleg soha.”

Egy másik kommentelő pedig hozzátette:

„Ezek azok a történetek, amiért érdemes ezt az oldalt olvasni. Remélem, a következő főnök sokkal normálisabb lesz.”

A határozott férfi története nemcsak a kitartásról és bátorságról szól, hanem arról is, hogy mennyire fontos, hogy a dolgozók felismerjék a saját értéküket és kiálljanak magukért. A hosszú műszakok után tanúsított empátia és igazságos bánásmód nem lehet luxus - hanem alapvető elvárás.

Hihetetlen, de akadnak még ennél is rosszabb főnökök - például ebben a történetben:

forrás: Scoop