promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Elütötte a nőt munkába menet az autó, de a főnöke reakciója még a gázolásnál is fájdalmasabb volt

Elütötte a nőt munkába menet az autó, de a főnöke reakciója még a gázolásnál is fájdalmasabb volt

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc

A történet hamar virálissá vált az interneten, sokaknak volt hozzáfűznivalója.

Egy munkahelyi baleset mindenképp sokkoló esemény és az, hogy egy főnök hogyan reagál egy ilyen helyzetben, sokat elárul róla. Nemrégiben egy autóbalesetet szenvedett alkalmazott története váltott ki órási vitát az interneten és egy üzenet, ami mindent elmond az empátiáról - vagy éppen annak hiányáról.

Az eset részletei

A vitatott esemény egy üzenetváltással kezdődött, amelyet egy nevű Ben Askins (@ben.askins) népszerű tartalomgyártó osztott meg TikTokon. A történet szerint az alkalmazottat, Stacey-t egy autó ütötte el. Bár az ütközés nem volt nagyon súlyos, az alkalmazott természetesen kórházba került kivizsgálásra. Miközben a munkatársai próbálták kezelni a helyzetet, a főnök első kérdése csak ennyi volt:

„Mikor tér vissza? Ma délután prezentálnia kell.”

Az esetet látva Askins teljesen ledöbbent, így fogalmazott:

„Ha valakit elüt egy autó, az első reakciód nem lehet az, hogy ’Mikor jön vissza dolgozni?’ Alapvető emberi szinten először azt kellene megkérdezni: ’Jól van?’”

A munkatárs próbált közvetíteni

Stacey kollégája mindent megtett, hogy legalább enyhítse a helyzetet. Udvariasan jelezte a főnöknek, hogy Stacey most sajnos kórházban van és nem túl valószínű, hogy aznap visszatér a munkába és azt is felajánlotta, hogy helyette megtartja a prezentációt. A főnök azonban tovább erőltette, hogy Stacey mindenképpen térjen vissza:

„Légy szíves, tarts kapcsolatot Beth-tel és Stacey-vel, és nézzétek meg, hogy vissza tud-e jönni. Nagyon fontos lenne ez a prezentáció.”

A kolléga végül megnyugtatta a főnököt, hogy megoldja a helyzetet, de most már azt is hangsúlyozta, hogy Stacey-nek nyugalomra lenne leginkább szüksége. A beszélgetés végén a főnök nagy kelletlenül elfogadta a helyzetet:

„Rendben, akkor legrosszabb esetben te tartod meg.”

Az internet reakciója

A videó, amelyben Askins bírálja a főnök viselkedését, hamar virálissá vált, majdnem félmillió reakció érkezett rá, az emberek tömegesen osztották meg saját tapasztalataikat és véleményeiket.

Az egyik hozzászóló így érvelt:

„Ha Stacey ennyire kulcsfontosságú ahhoz a prezentációhoz, a legtöbb ügyfél biztosan beleegyezne egy halasztásba, ha megtudná, hogy baleset érte.”

Volt azért olyanok is, akik pozitív ellenpéldákat is megosztottak:

„Egy kollégám háza leégett az éjszakai műszakban. A főnökünk azonnal egy hónap fizetett szabadságot adott neki, hogy újrakezdhesse az életét.”

Mit tanulhatunk az esetből?

Ez az eset sajnos ismét rámutatott arra, mennyire fontos lenne az empátia a munkahelyeken - egy jó vezető ugyanis nemcsak az üzleti célokat tartja szem előtt, hanem az alkalmazottak jóllétéért is. Emberi minimumnak kéne lennie annak, hogy ha egy dolgozó balesetet szenved, akkor legalább az első kérdés ne az legyen, hogy mikor tér vissza, hanem hogy hogy van.

A tanulság pedig nem túl bonyolult: emberség nélkül nincs hosszú távon sikeres csapat. Ahogy egy hozzászóló igen bölcsen megfogalmazta:

„A vezetés nemcsak az irányításáról szól, hanem emberek támogatásáról is.”

Van aki még rosszabbul járt: az alábbi videóban a legérdekesebb munkahelyi sztorikat gyűjtötték össze:

forrás: Scoop