A MÁV utolsó reménysugarai a határnál sorakoznak, máshol már leselejtezték, de itt életmentők lehetnek
Olvass tovább...
A szellemvonatok egykoron fontos mozgatórugói voltak a MÁV-nak, mára már csak vashulladékok.
Nem szegény ország ez, ha ilyen sok mindent pusztulni hagyunk – hallhatjuk nagyon sokszor másoktól, és való igaz, akár elhagyott épületekről, akár különböző használati tárgyakról, vagy közlekedési eszközökről beszélünk, rengeteg közöttük az olyan, amit kellő karbantartással még ma is lehetne hasznosítani.
Azt is tudjuk ugyanakkor, hogy a MÁV-nak nem megy túl jól mostanában, állnak a beszerzések, és hiába vetnek be mindent, ami működőképes, egyszerűen nincs elég jármű ahhoz, hogy fenntartsák a szolgáltatás minőségét – még az elmúlt évekhez képest mérve sem.
Ezek ismeretében kimondottan szomorú látványt nyújtanak azok a mozdonyok és kocsik, melyek nem is olyan régen még mindennapos szolgálatban voltak, ám mostanra már csak legfeljebb alkatrésznek jók, vagy még annak sem.
Olvass tovább...
Több hasonló vonattemető is van az országban, ez épp Nyíregyházán található. Az ide tartó mozdonyokat, kocsikat úgynevezett selejtmenetekkel viszik végső állomásukra, ahonnan már nincs tovább. Először kiszedik belőlük a még használható dolgokat, majd elbontják. Mi ebben annyira különös? Kérdezhetnénk teljes joggal, hiszen ha jönnének helyettük újak, jobbak, akkor érhető, hogy az elavult technológiától búcsút veszünk. Csakhogy nem érkeznek.
A legendás V43-asok, becenevén Szilik is feltűnnek, a gazzal benőtt villanymozdonyokból több száz falta a kilométereket az elmúlt évtizedekben, ám megbízhatóságuk ellenére is eljárt felettük az idő, tucatjával selejtezték le a mozdonyokat. Emellett balesetes kocsikat is láthatunk a felvételen – ezeknél teljesen világos a selejtezés miértje.
Olvass tovább...
A Szilik minden bizonnyal még egy jó ideig velünk lesznek, és a MÁV flottájából való kivonásuk után is nagy az esély arra, hogy valahol, valamilyen formában még tovább működnek. Legalábbis azok, amiket működőképes állapotban lehet majd értékesíteni. Hogy mi érkezik majd a helyükre százas nagyságrendekben? Az még a jövő zenéje, ám azt nehéz elképzelni, hogy az utódok is évtizedekig szolgálnak majd.