promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
A MÁV utolsó reménysugarai a határnál sorakoznak, máshol már leselejtezték, de itt életmentők lehetnek

A MÁV utolsó reménysugarai a határnál sorakoznak, máshol már leselejtezték, de itt életmentők lehetnek

Borítókép:  Unsplash / illusztráció
Belföldi hírek
Kategória fejléc
Promotions

Videó is készült, hatalmas szükség lenne rájuk, de valamire még várni kell.

Évek, évtizedek óta sanyarú helyzetben van a MÁV, de talán soha nem kellett ennyi nehézséggel egyszerre megküzdenie a hazai vasúttársaságnak, amely szemmel láthatóan már képtelen kezelni a problémahalmazt. A régóta elkésett megoldásokra kapkodás a válasz, ám az már a vezetőségnél is egyértelművé vált, hogy valamit sürgősen tenni kell.

Első körben a használt járművek beszerzése, bérlése lehet opció, előbbi kapcsán ugyanakkor nemrég belefutott egy igen kellemetlen helyzetbe a MÁV, hiszen lehetőség lett volna kedvező áron használt izraeli szerelvények megvásárlására, ám Románia végül hamarabb lecsapott a kínálkozó lehetőségre, mint arról korábban már beszámoltunk.

Persze ez csak egy volt a sok közül, nyáron például 15 darab Henschel mozdonyt bérelt a MÁV, melyek műszaki átalakításuk és hatósági engedélyeztetésük után várhatóan hamarosan forgalomba is állhatnak. Akkor ezt írták róluk:

„A vontatójárművek jó műszaki állapotban vannak. A megbízhatóságuk jóval meghaladja a jelenlegi állományét, a mozdonyok jelenlegi a tulajdonosának kimutatása szerint rendelkezésre állási mutatójuk kiemelkedően magas. A Henschel TMe sorozatú dízelmozdonyokat korábban a Dán Állami Vasúttársaság (DSB) használta távolsági InterCity forgalomban, onnan került a Nordic ReFinance cég állományába. A svéd céggel a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köt szerződést.”

„A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán is”

 – írta korábbi közleményében a MÁV, és úgy tűnik, hogy újabb bérelt mozdonyokkal bővül a vasúttársaság flottája, melyek azonban egyelőre még Komáromnál várakoznak.

Ezúttal villanymozdonyok lízingeléséről lehet szó, mint azt Becsky András videójában megemlíti. Az úgynevezett Asztridok (BB 36000) kapcsán szintén a Rail Tours játszhatott főszerepet a szerződések megkötésében. A francia eredetű villanymozdonyokból 1996-1999 között összesen 60 darabot gyártottak, ebből több mint egy tucatnyi érkezhet Magyarországra, melyek egyelőre a komáromi fűtőháznál várják, hogy forgalomba állhassanak. Az Asztridok egyébként teljesen alkalmasak a hazai közlekedésre, így várhatóan az engedélyeztetés után rövidesen már találkozhatunk is velük a belföldi vonalakon.