
Az egész világ megismerte a nevünket: Gulyás Gergely ezzel nyűgözte le a Forma-1 vezérigazgatóját, elárulta, mennyi milliárd forintot költenek a Hungaroringra
Olvass tovább...
Az egész nézőtér sikításban tört ki.
2009. július 25-én a Forma‑1 világát megrázta a Magyar Nagydíj időmérő edzésén történt súlyos baleset. Felipe Massa a Ferrari versenyzőjeként vesztette el az eszméletét, miután egy leszakadt alkatrész, egy rugó, fejbe találta, miközben nagy sebességgel száguldott a Hungaroring egyik gyors szakaszán. Az esemény nemcsak karrierjét fékezte meg, de új korszakot nyitott a pilótavédelem terén is.
Olvass tovább...
A Q2 második felében, amikor Massa éppen próbált javítani korábbi időeredményén, Rubens Barrichello Brawn‑autójáról leszakadt egy rugó. Ez az alkatrész, melynek súlya körülbelül 800 gramm , a sisakrostély és héj találkozásánál ütötte meg Massa bal szemének fölött a sisakot. A baleset következtében a brazil pilóta eszméletét vesztette, autója egyenesen az 4‑es kanyar után a gumifalba csapódott.
Olvass tovább...
Massát azonnal a pálya mentőcsapatai stabilizálták, majd helikopterrel szállították a budapesti Állami Egészségügyi Központba, korábban Honvédkórházba. Ott életmentő műtétet végeztek a bal szem fölötti koponyaterületen. Néhány napig tartó altatás után, mintegy kilenc napos kórházi tartózkodás után kiengedték, majd Brazíliában további műtéteken is átesett: titánlemez beültetésére volt szükség, mivel a sérülés majdnem teljes csontveszteséget okozott a baleset fölött fekvő területen.
Massa kihagyta a 2009-es szezon hátralévő futamait, és csak 2010-ben tért vissza a Ferrarihoz. A baleset hatására vált sürgetővé a pilótafülke nagyobb védelme – hamarosan felmerült a Halo rendszer ötlete, amit 2018-tól vezettek be a Forma‑1‑ben. Később úgy nyilatkozott, hogy bár a baleset szerencsétlenség volt, hálás az életért és a családjáért, a tragédia miatt pedig irányt váltott a fejvédelmi technológiák fejlődése.
Felipe Massa borzalmas balesetét itt nézheted meg
Forrás - sportal.hu