promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Ezt az autót veszi a magyar, hihetetlenül megbízható autó

Ezt az autót veszi a magyar, hihetetlenül megbízható autó

Borítókép:  Profimedia
Autó & Motor
Kategória fejléc

Ez a legnépszerűbb magyar autó, külföldi statisztika érkezett. 

Kevés autó tud úgy megfelelni a mindennapi városi közlekedésnek, miközben hétvégén gond nélkül veszi az erdei ösvényeket is, mint a Suzuki Vitara. A nemzetközi autós szaklapok rendre méltatják ezt a középkategóriás SUV-t, amely a japán mérnöki precizitás és az európai ízlés határmezsgyéjén egyensúlyozik. Nem hivalkodó, mégis karakteres. Nem luxus, de érezhetően megdolgozott a helyéért a szegmensben. És most, hogy 2025-re frissült, újra felkerült az európai autópiac térképére – erősebben, mint valaha.

1. rész: A dizájn - egyszerűség, ami működik

A brit Auto Express szerint a Vitara „egyfajta visszatérés a klasszikus SUV-formához”, amely nem próbál crossovernek tűnni. Bár nem harsány, a friss dizájnelemek - mint a módosított LED-es fényszórók és az újratervezett hűtőrács - modernné teszik az autó megjelenését anélkül, hogy túlságosan divatmajmolóvá válna. A lap kiemeli: „a Vitara továbbra is önazonos - nem akar többnek látszani, mint ami, és épp ezért szerethető”.

A német Auto Zeitung még ennél is lelkesebb: „a letisztult formák és az arányos méretek révén a Vitara úgy mutat, mintha egy drágább márka kistestvére lenne - de közben megmarad elérhetőnek”. A fekete tető és a kéttónusú fényezés különösen népszerű a fiatalabb vásárlók körében, főként Nyugat-Európában.

2. rész: Technika és vezetési élmény - több, mint alap SUV

A francia L’Automobile Magazine külön dicséri a Vitara mild-hibrid rendszerét, amit „kellemesen rejtett technológiának” nevez. A 1.5-ös benzinmotorhoz kapcsolt 24V-os hibrid támogatás nem az adrenalinról szól, hanem a hétköznapi hatékonyságról: simább elindulás, takarékosabb városi fogyasztás, és csendesebb működés. A francia újságírók szerint „a Vitara egyértelműen azoknak készült, akik szeretnének elmozdulni a teljes belső égésű motortól, de nem akarnak még teljesen elektromosra váltani”.

A spanyol Motor.es tesztje szerint a Vitara vezethetősége meglepően élvezetes maradt, főleg a továbbfejlesztett felfüggesztésnek köszönhetően. Nem sportos, de stabil és kiszámítható, még kanyargós hegyi utakon is. A tesztelők kiemelték a Vitara „meglepően közvetlen” kormányzását, ami a legtöbb városi SUV-ból hiányzik.

3. rész: Belső tér és praktikusság - funkcionalizmus japán módra

Az olasz Quattroruote magazin úgy írja le a Vitara belső terét, mint „céltudatos, ergonomikus és meglepően tágas”. A műanyagok minősége ugyan nem ér fel a prémium szegmenssel, de minden a helyén van, és a kezelőszervek logikusan, ösztönösen használhatók. Külön kiemelik az infotainment rendszer fejlődését: gyorsabb, jobb grafikájú és végre támogatja az Apple CarPlay-t vezeték nélkül is.

A skandináv Teknikens Värld svéd lap szempontja még gyakorlatiasabb: szerintük a Vitara egyik legnagyobb ütőkártyája a 375 literes csomagtér és a jól variálható hátsó üléssor. Tesztjük során egy négynapos sítúra teljes felszerelését sikerült gond nélkül bepakolni – két felnőtt és két gyerek részére. Nem nagy trükkökkel, csak egyszerűen, jól megtervezett térkihasználással.

Nem véletlenül ez a legnépszerűbb magyar autó

[[vid1]]