
Hihetetlen luxusjárgánnyal szeli az utakat Marics Peti, több tízmillió és brutális lóerő van a ValMar szépfiú alatt
Olvass tovább...
A BYD új dobása mindent felforgat, szem nem marad szárazon.
Vegyes tapasztalatok övezik a villanyautókat. Az egyik tábor igazi rajongó és hisz abban, hogy ez megváltoztathatja az egész világot. Nem csak környezethatékonyabbak, de olcsóbbak is, mint a benzines verziók. Ugyanakkor sokkal több korláttal rendelkeznek, hiszen nem lehet őket mindenhol tölteni és sajnos lépten nyomon még nincs is megfelelő töltőéállomás.
A fejlődésnek viszont nem sok minden szabhat határt. Ahogy haladunk előre az időben, egyre több cég rukkol elő újabbnál újabb fejlesztésekkel, a felhasználók legnagyobb örömére. A BYD új dobása rekord olcsó és mindent felforgat!
Olvass tovább...
A használt benzin‑ és dízelautók piaca elszabadult, tízéves kisautókért is milliókat kérnek, miközben egy új elektromos autó sokak szerint csillagászati összegekbe kerül. Tényleg el kell engednünk a zöld mobilitás álmát? Vagy létezik olyan megoldás, amely elérhető áron hozza el a jövőt?
Mindenki hallott már a luxus‑villanyautókról: Tesla, BMW, Mercedes - mindegyik több tízmilliós árcédulával érkezik. A legtöbb ember meg sem fordítja a fejében, hogy új villanyautót vásároljon, hiszen a magyar átlagfizetésből alig futja egy használt benzinesre. Eközben a világ egyik felén olyan forradalom zajlik, amiről nálunk alig esik szó.
Egy kínai gyártó úgy döntött, hogy lerombolja a „csak a gazdagoknak” mítoszt és olyan belépőszintű elektromos autót hoz a piacra, amelynek az ára még a használt benzinesekét is megszégyeníti.
Nem Tesláról, nem Toyotáról és nem a német prémiumokról van szó, hanem a kínai BYD‑ről. A márka az elmúlt években világszerte letarolta a piacot: buszokat, személyautókat, akkumulátorokat gyárt és hamarosan Magyarországon is üzemet nyit. Most pedig egy olyan modellről rántották le a leplet az indonéziai GAIKINDO autószalonon, ami sokkolta az iparágat. Az Atto 1 névre keresztelt városi kisautó (Kínában Seagull, máshol Dolphin Mini/Dolphin Surf néven ismert) mindössze 195 millió rupia (körülbelül 12 ezer dollár) alapáron debütált. Ez a mai forintárfolyamon durván 4,4 millió forintnak felel meg - ennyiért sokszor egy 10‑15 éves használt benzinest sem kapunk itthon!
Olvass tovább...
Az Atto 1 egy ötaajtós, 3,96 méter hosszú városi kisautó, amely 55 kW‑os (74 LE) elektromos motort és 135 Nm nyomatékot kínál. A végsebessége 130 km/h, ami bőven elegendő a városi és elővárosi közlekedéshez és 0-50 km/h gyorsulását mindössze 4,9 másodperc alatt letudja. Kétféle akkumulátorral rendelhető: a 30,08 kWh‑s Blade cellás LFP akkumulátorral 300 kilométeres (NEDC) hatótávot ígér, míg a 38,88 kWh‑s csomaggal 380 kilométer (NEDC) érhető el. A BYD Blade akkutechnológia közismerten olcsó és biztonságos, így a gyártó nem spórolt a lényegen.
Lehet, hogy az ár belépőszintű, de a felszereltség egyáltalán nem fapados.
Már az alapváltozatban is 7 hüvelykes digitális műszeregység, 10,1 hüvelykes érintőképernyős infotainment, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kapcsolat, négy hangszóró, egyzónás klíma, automata LED fényszórók, nappali menetfény, kulcsnélküli nyitás és indítás, NFC‑s digitális kulcs és Bluetooth‑os telefon‑kulcs található.
Az autó támogatja a járműből fogyasztók töltését (V2L), a fedélzeti AC töltés 6,6 kW‑ig, míg a villámtöltés 30 kW‑ig (alapmodell) vagy 40 kW‑ig (prémium) megy. Ezek a számok papíron talán nem verik meg a nagyobb modelleket, de a hétköznapi igényeket bőven kiszolgálják.
A kérdés már csak az, hogy a magyar piac, a szabályozás és az infrastrukturális háttér képes‑e felvenni a ritmust, vagy megint évekig kell várnunk, mire a jövő megérkezik hozzánk is.