promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Nincs több titok: valójában ez történt a Ponyvaregény sokat vitatott jelenetében, maga Tarantino vetett véget a találgatásoknak

Nincs több titok: valójában ez történt a Ponyvaregény sokat vitatott jelenetében, maga Tarantino vetett véget a találgatásoknak

Borítókép:  Profimedia
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Promotions

A filmtörténelem egyik legjelentősebb alkotása számtalan emlékezetes karaktert és szöveget vésett az emlékezetünkbe, az egyik jelenetről azonban egy olyan dolog derült ki, amiről szinte garantáltan senki sem hallott még.

Quentin Tarantino a filmipar egyik legnagyobb neve, mivel sajátos narratívája és vizuális stílusa a kritikusok és a nézők elismerését is kivívta, habár gyakran megkapta, hogy jelenetei túl erőszakosak és még részletesek is. Sokak meglepetésére Tarantino a Ponyvaregényben nem lineáris narratívát választott, helyette a különböző karaktereket követte különböző szegmensekben, melyek a végén egy összefüggő történetté szövődtek.

A Ponyvaregény főként Vincentre, Julesra és Miára koncentrált. Vincent és Mia konkrétan a legemlékezetesebb jelenetek középpontjában áll, köztük egy rendkívül ellentmondásos jelenet is. Mia heroint talál Vincent kabátjában, és összetéveszti a kokainnal: felszippantja és túladagolja magát.

Vincent a díleréhez rohan, ahol úgy döntenek, adrenalin injekciót adnak neki közvetlenül a szívébe, ami azonnal vissza is hozza a nőt az életbe. Habár több orvos is nehezményezte a film megjelenése után a jelenetet, mondván, nem túl hiteles, azt azóta többen is megerősítették, hogy számos olyan eset volt már, amikor is a betegek épp úgy egyből felkeltek, mint Mia Wallace a szóban forgó jelenetben.

Ugyanakkor Quentin Tarantino módszere, ahogyan megírta és lefilmezte a jelenetet, valamint a színészek alakítása is felejthetetlenné tette azt, más szempontból is. Ezen a ponton pedig felmerülhet a kérdés, hogyan filmezte le Tarantino a Ponyvaregény adrenalinos jelenetét?

Ez Paul Woods King Pulp: The Wild World of Quentin Tarantino című könyvéből derült ki, melyben maga a rendező árulta el a technikát: a rendező nem akart kellékmellkast használni a jelenethez, helyette egy különleges technikát alkalmazott.

Visszafelé vette fel a jelenetet.

John Travoltát arra kérte, hogy a tűt Uma Thurman mellkasán tartsa, majd felfelé húzza és úgy távolítsa el. A vágás során aztán megfordították a felvételt, és úgy állították be, mintha Travolta Thurman mellkasába csapta volna a tűt. Természetesen később az ikonikus puffanó hanghatás is rákerült a felvételre, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy még 30 évvel a debütálása után is kultikus alkotás maradjon.