promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Itt a vége, szomorkodhatnak a Disney+ előfizetői: a Marvel, Star Wars és Pixar filmek rajongói már csak szép emlékként fognak visszagondolni ezekre az időkre

Itt a vége, szomorkodhatnak a Disney+ előfizetői: a Marvel, Star Wars és Pixar filmek rajongói már csak szép emlékként fognak visszagondolni ezekre az időkre

Borítókép:  Profimedia (illusztráció)
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Promotions

A Disney vezérigazgatója, Bob Iger most jelentette be a hírt, amitől már régóta tartottak az előfizetők.

A streaming-szolgáltatások világában további keserű változásokra számíthatunk, miután a Disney+ is bejelentette, hogy leszámol a jelszómegosztással - hogy melyik országban és mikor, az változó, de egy biztos, idővel mindenhol bevezetésre kerül a szigorítás. Bob Iger, a cég vezérigazgatója erről a napokban beszélt a CNBC-nek adott interjújában, ahol elismerően szólt a konkurens Netflixről is:

Lassan tehát el kell búcsúznunk azoktól az időktől, mikor még egymás között osztogathattuk a jelszavakat. Ugyanakkor Disney+ szerződési feltételei valójában sosem támogatták a jelszómegosztást, de korábban nem szankcionálták ezt a gyakorlatot.

 A változást júniusban kezdik meg néhány országban, majd szeptembertől tervezik szélesebb körben bevezetni.

Iger kiemelte, hogy a Disney+ szigorítása mögött üzleti okok állnak (legyünk őszinték, mégis mi más állhatna), hiszen a cég nagyon küzd a streaming-üzletág nyereségessé tételében, eddig inkább kevesebb, mint több sikerrel - erről szóló cikkünket lásd errefelé:

A Disney+ lépése a Netflix hasonló intézkedése után érkezik, amely üzletileg nagyon is kifizetődőnek bizonyult, a legtöbben inkább előfizettek a szolgáltatásra, minthogy lemondjanak róla. A Netflix példájából pedig valószínűleg más streaming-szolgáltatók is meríteni fognak, és előfordulhat, hogy a jövőben az egy fiók és így egy előfizetés megosztása több ember között már csak egy szép emlék lesz - olvasható a hvg.hu-n.

Az interjú során Bob Iger elismerően szólt a Netflixről, "aranysztenderdnek" nevezte, bár méltató szavaiba nem nehéz belelátni némi irigységet. Amíg a Netflix nagyjából 230 millió előfizetővel rendelkezik, addig a Disney "csak" 158 millióval, és az indulása óta még mindig nem termelt nyereséget, miközben a Netflix befektetői már évek óta elégedetten dörzsölhetik a tenyerüket.