promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Vége az ingyenes videónézésnek: komoly szigorítást jelentett be a legnépszerűbb videómegosztó oldal

Vége az ingyenes videónézésnek: komoly szigorítást jelentett be a legnépszerűbb videómegosztó oldal

Borítókép:  Profimedia/Illusztráció
Zene, Film & Kultúra
Kategória fejléc
Promotions

Ennek a hírnek nagyon sokan nem fognak örülni.

Úgy tűnik, a YouTube-nak mostanra lett elege. Felmérések alapján ugyanis a felhasználók egy jelentős része adBlockert használ, így az amerikai óriáscég jelentős bevételektől esik el. Ezértr a vezetés úgy döntött, hogy eddig és ne tovább - blokkolták a népszerű kiegészítő használatát felületeiken. Az adBlocker szinte egy az egyben azt csinálja ugyanis, mint az előfizetéses prémium szolgáltatás - a videók megtekintéséhez nem kell megnéznünk a reklámokat.

Tekintve, hogy a YouTube (és anyacége, a Google) gyakorlatilag a reklámokból él, így a vezetőséget érthető módon érzékenyen érintette a dolog. Most egy olyan fejlesztést építettek be a videómegtekintőbe, ami képes érzékelni, ha felhasználó reklámblokkolót használ. Letiltja a videó lejátszását, és csak akkor engedélyezi tovább nézni, ha  felhasználó deaktiválja azt. Beszámolók szerint a cég újítása eddig kétféle módon jelent meg.  Az első fajta meglehetősen szolíd - ebben mindössze figyelmezteti a felhasználót, hogy úgy érzékelték, reklámblokkolót használ, ennek használata nem engedélyezett, és váltson át prémium fiókra ha nem szeretne reklámokat látni (itt a havidíjas konstrukció keretében Magyarországon 1790 forintot kell fizetnünk havonta). Ezt az ablakot azonban be lehet zárni, és utána ugyanúgy folytatódik tovább a videó. 

A másik tapasztalt jelenség azonban már szigorúbbnak tűnik. Ebben a YouTube figyelmezteti a felhasználót, hogy érzékelték a reklámblokkolót, és a felhasználónak még 3 darab videó megnézése engedélyezett, utána blokkolják az egészet, lehetetlenné téve a videó nézést.
Úgy tűnik, ha a fejlesztés mindenhol bevezetésre kerül, a felhasználóknak ténylegesen csak két lehetőségük marad: vagy nézik a reklámokat, vagy fizetnek. A havi 1790 forintos ár egyébként nem hangzik túl húzósan azért az óriási videókönyvtárért, ami a YouTubeon megtalálható, de mivel a felhasználók már megszokták a kezdetektől, hogy a platform ingyenes, valószínűleg nem lesz egyszerű mindenkit átterelni a prémium részlegre.