Hidegrázós felfedezést tettek a Holdon, olyan dolog rejtőzik a felszín alatt, ami mindent megváltoztat

Hatalmas tudományos áttörésről jelentettek a tudósok, ami teljesen megváltoztathatja jövőbeli terveinket az égitesttel.

Az űrkutatásban elért minden áttörés rendkívül izgalmas dolog, ebben a hónapban pedig egy meglehetősen nagyszabású áttörés történt egy olyan dolog kapcsán, amit már sok éve szüntelenül próbálnak megfejteni a tudósok.

Az olaszországi Trentói Egyetem által vezetett kutatócsoport által nemrég közzétett jelentés szerint a Hold felszíne alatt barlangokat találhattak.

A felfedezés azért lehet fontos, mert úgy tűnik, hogy a jövőben az űrhajósok ezeket a barlangokat akár szállásként is használhatják, amikor az űrben utaznak. A barlangok létezésének lehetősége 2009-ben merült fel, amikor szakemberek egy csoportja egy mély lyukat fedezett fel a Hold felszínén.

A legújabb felfedezés megvitatása előtt a tudósok átbeszélték a NASA Lunar Reconnaissance Orbiter űrszondája által 2010-ben levont tanulságokat. Ez az űreszköz már 2009 óta kering a Hold körül, hogy tanulmányozza a felszínét, és lehetséges leszállóhelyeket keressen a jövőbeli missziók számára. A tanulmány koordinátora, Lorenzo Bruzzone a Wirednek adott interjúban kijelentette:

"Elemeztük ezeket a képeket a laboratóriumunkban nemrég kifejlesztett komplex jelfeldolgozási technológiákkal, és megállapítottuk, hogy a "Nyugalom tengere" egy bizonyos területéről érkező jelvisszaverődések egy része egy földalatti vezetéknek tulajdonítható."

Ez a felfedezés pedig korszakalkotó, hiszen az első közvetlen bizonyíték arra, hogy a Hold felszíne alatt egy járható kőzetalagút található.

A Hold nem éppen a legbiztonságosabb hely az emberek számára, ahogy azt a tudósok már régen megállapították: a meteoritok és a sugárzás rendkívül ellenséges hellyé teszik az égitestet. A Nap és a kozmosz sugárzása ugyanis akár 150-szer erősebb is lehet, mint az, amivel a Földön találkozunk, a meteoritok pedig állandó veszélyt jelentenek.

Ezért az űrhajósok biztonsága érdekében védett területeket kell keresni, és úgy tűnik, hogy ez a felfedezés lehet az első lépés ezen az úton.A barlangok ideális ideiglenes lakhelynek bizonyulhatnak az űrhajósok számára, és kulcsfontosságúak lesznek a hosszú távú űrbeli infrastruktúra kiépítésében is.