Közelebb lehet a Földet elpusztító űrvihar, mint gondolnánk: a tudósok is megszólaltak, rémisztő figyelmeztetést adtak ki

Nem feltétlen atomháború vagy klímakatasztrófa az, ami elhozhatja az emberiség pusztulását.

Ha hinni lehet a tudósoknak, akkor közelebb állhatunk az apokalipszishez, mint hittük: egy súlyos napesemény jelentős fenyegetést jelenthet ránk nézve, aminek katasztrofális vége lehet. Történelmileg is igazolt tény, hogy néhány ezer évente történik egy nagyobb napesemény, ami befolyásolja a Földünket, a szakértők szerint pedig küszöbön a következő.

A tudósok kalkulációja szerint a nyakunkon lehet a következő szélsőséges napesemény, az úgynevezett naprészecske-esemény vagy napvihar: ez akkor következik be, amikor a Nap protonokat robbant ki az űrbe a saját felszínéről, néha pedig ezek a protonok komoly kárt tudnak okozni a Földön.

Az ilyen napviharok mindennél erősebbek, amit a Földön tapasztaltunk és amennyiben balszerencsénk van, egy erősebb napvihar komoly károkat okozhat a Földön, illetve a légkört védő ózonrétegen, ezzel pedig jelentősen megnövelné az ultraibolya sugárzás (UV) szintjét.

Alan Cooper, a Charles Stunt Egyetem professzora és Pavel Arsenovic, a Natural Resources and Life Science Egyetem kutatója pedig nyilvánosságra hoztak egy tanulmányt, amelyben részletesen felvázolják, mi történne egy ilyen halálos napvihar esetében – ezt pedig rémisztő olvasni, főleg belegondolva, hogy ez bármikor bekövetkezhet.

A tanulmány szerint a naprészecske-eseményeknek megvan az a képessége, hogy egy olyan láncreakciót indítsanak el, amely súlyos károkat okoz az ózonrétegünkön, ezzel pedig veszélybe sodorják az emberi életet. A megnövekedett UV-sugárzás pedig a látásunkat is károsítja, a bőrrák kockázatát is növeli és még az egyébként is forrósodó klímánkat is tovább melegítené.

Cooperék szerint amennyiben ez megtörténne, fennállna annak a lehetősége, hogy olyan magas UV-szintek lennének, amelyek kárt tennének az emberi DNS-ben – ez azonban csak akkor, ha a Föld egy gyengébb mágneses időszakban van. A tudósok viszont azt írták, hogy ez a kettő esemény nagy valószínűséggel egyszerre is meg fog történni – egy hasonló eseményt viszont 993-ban már túléltünk, hátha most is sikerül.

Ha erről a témáról szeretnél még többet megtudni, kattints erre a cikkre:

(Forrás: LADBible)