Karácsony az űrben? A NASA legújabb felvétele kolosszális változást hozhat az életünkbe
Borítókép:  Profimedia/ Illusztráció

Még soha nem volt példa ehhez hasonló felvételre.

Egészen elképesztő fotót tett közzé a NASA. Az űrkutatási intézet új fotójának érdekessége, hogy a rajta látható fiatal csillag- és gázhalmaz pont úgy néz ki, mint egy karácsonyfa, ami így az ünnepek előtt még inkább hangzatosnak tűnik.

Az NGC 2264 elnevezésű felfedezés új képét, más néven karácsonyfahalmazként emlegetik, mert egy kozmikus fa alakja tűnik fel benne a csillagfények ragyogásának köszönhetően.

A felfedezés azonban valójában természetesen nem egy igazi karácsonyfát ábrázol, hanem fiatal csillagok halmazát,, amelyek életkora körülbelül egy és ötmillió év közöttre tehető és a Tejútrendszerünkben körülbelül 2500 fényévnyire helyezkednek el a Földtől. Az NGC 2264 csillagainak érdekessége, hogy vannak köztük olyanok, melyek kisebbek és olyanok is, amelyek nagyobbak a Napnál.

A NASA által közzétett új kompozit kép egyébként a színek és az elforgatások révén okozza a karácsonyfához való hasonlóságot. A rajta látható kék és fehér fények olyan fiatal csillagok, amelyek a NASA Chandra X-ray Obszervatóriuma által észlelt röntgensugarakat bocsátanak ki.  A National Science Foundation 0,9 méteres teleszkópjának optikai adatai zöld színnel mutatják a ködben lévő gázt, ami pont úgy néz ki, mint a fa fenyőtűi,, a Two Micron All Sky Survey infravörös adatai pedig az előtérben és a háttérben lévő csillagokat mutatják.

A fiatal csillagok, mint például az NGC 2264-ben találhatók is, illékonyak, és erős fellángolásokon mennek keresztül. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a NASA animációjában látható koordinált, villogó variációk mesterségesek, a valóságban ugyanis a csillagok változatai nincsenek ennyire szinkronban.

Az ehhez használt Chandra és más teleszkópok által megfigyelt eltéréseket több különböző folyamat okozza. Ezek némelyike ​​mágneses mezőket magában foglaló tevékenységhez kapcsolódik, beleértve a Nap által kiváltott – de sokkal erősebb – kitöréseket, valamint a csillagok felületén lévő forró pontokat és sötét területeket, amelyek a forgásuk közben be- és eltűnnek.

Az említett felvétel azonban mindezek mellett is lenyűgözőre sikerült, így mindenképp érdemes arra, hogy te is vess rá egy pillantást az alábbi videóban!

Forrás: NASA