Arcpirító átverés terjed a Facebookon, súlyos pénzeket akaszthatnak le a gyanútlan olvasókról
Olvass tovább...
A Facebook tántoríthatatlan, ez a döntésük fenekestül fel fogja forgatni az egész világot.
A Facebook ma már valami egészen mássá nőtte ki magát, mint mikor elindult. Rengeteg felhasználónak még konkrét emlékei is vannak arról a kezdeti időszakról, mikor a forradalmi változásokat hozó facebook még egy sokkal intimebb közeget nyújtott, ahol mindenki bejelölte az ismerőseit, sokszor felkereste a rég nem látott barátokat is, és sokan előszeretettel osztották meg a nyaralásról.
A közösségi médiaóriás akkor még leginkább mindenféle játékokkal, bolondos kvízekkel próbálta rábírni a felhasználókat, hogy minél több időt töltsenek el a platformon.
Olvass tovább...
Ma azonban a Facebook már korántsem így néz ki, a legtöbb felhasználó elsősorban arra használja, hogy értesüljön a legérdekesebb hírekről, illetve hirdetésekről. Ha végiggörgetjük az üzenőfalunkat, akkor már nem csak a saját ismerőseink posztjait látjuk, hanem rendkívül sűrűn bukkannak fel a különböző ajánlások.
Ráadásul a felhasználók is egyre inkább arra kezdték el használni az oldalt, hogy meg-, illetve továbbosszanak híreket, így vált a Facebook a médiapiac és a sajtó egyik legmeghatározóbb szereplőjévé, akinek komoly ráhatása lehet még egy politikai választás végkimenetelére is.
A META-t eddig is sok kritika érte az új algoritmusok miatt, amik a véleménybuborékok kialakulását is támogatják, most azonban nagy változást jelentett be a Facebook vezetője, Tom Alison. Hamarosan a Facebook hrfolyamai és a csoportjai is mesterséges intelligencia-alapú ajánló algoritmust kapnak - derült ki a minap egy technológiai konferencián.
Olvass tovább...
Az új algoritmus bevezetését a Facebook már elkezdte a Reels-videóknál, ami érthető lépés a TikTokkal folytatott versenyben - minden platform szeretne nagyobb részt szerezni a vertikális videós tartalmakban. A YouTube például a Shorts funkcióval próbálkozik, de a TikTok egyelőre olyan domináns ezen a területen, mint a Netflix a streamingoldalak között.
Az első tesztek ígéretesek voltak: miután a Facebook lecserélte az algoritmust MI-alapúra, a felhasználók 8-10 százalékkal több időt töltöttek a Reels-videók megtekintésével. Ez azonban csak a Meta nézőpontjából ígéretes, a felhasználók szempontjából nem biztos, hogy pozitív, hiszen több időt töltenek a képernyő előtt.
Tom Alison szerint az új megoldás hatékonyabban tanul az adatokból, mint a korábbi algoritmus. Ez azt jelenti, hogy a Facebook felhasználói számára még pontosabb tartalomajánlásokat tudnak készíteni, igazodva az egyéni érdeklődéshez.
Sokan nem is kíváncsiak a valóságra, így ők bizonyára üdvözíteni fogják az AI betörését. Hogy mikor vezetik be az új MI-alapú algoritmust a többi Facebook felületen, az egyelőre nem ismert.
Forrás: hvg.hu
Olvass tovább...