Idegen élet nyomaira bukkant a NASA a Szaturnusz egyik holdján, egyetlen molekula határozhatja meg a jövőnket

Forradalmi felfedezés változtathatja meg azt, amit eddig tudtunk a Naprendszerünkről.

A Szaturnusz Enceladus nevű holdján találtak egy molekulát, amely kulcsfontosságú lehet az emberi élet keletkezésének szempontjából. Ezt a molekulát már eddig is az egyik legígéretesebbnek tartottak az idegen élet felfedezéséhez a Naprendszerünkben. A tudósok pedig most további bizonyítékokat találtak arra vonatkozóan, hogy élet létezhet a Szaturnusz egyik holdján.

A nagy kérdés mindig is az volt, hogy egyedül vagyunk-e a Naprendszerünkben vagy létezik idegen élet más bolygókon. A technológiai fejlesztéseknek köszönhetően a kutatók most már egyre inkább beletudnak látni abba, hogy milyen élet létezhet más galaxisokba.

A mostani felfedezés után pedig egyértelműen fennáll annak a lehetősége, hogy létezhet földönkívüli élet ebben a naprendszerben. A kutatók több szerves molekulát találtak az Enceladuson, amely a Szaturnusz hatodik legnagyobb holdja. Ezt a holdat a szerves vegyületekben gazdag vízgőzének köszönhetően már eddig is Naprendszerünk egyik legígéretesebb helyszínének tartották.

A NASA Cassini-missziójának adatait alaposabban elemző tudósok most erős megerősítést találtak az idegen élet létezésére, ugyanis hidrogén-cianidot találtak a Szaturnusz holdján, egy olyan molekulára, amely kulcsfontosságú az élet keletkezésében. A szakértők ezért is gondolják most azt, hogy ez bizonyíték lehet arra, hogy létezhet élet azon a területen.

A NASA Cassini űrszondája már 2011-ben és 2012-ben is elrepült az Enceladus mellett, ezt követően fedezték fel, hogy víz, szén-dioxid, metán, ammónia és molekuláris hidrogén is található a mintákban. A minták további elemzése pedig azt mutatja, hogy más molekulák is jelen vannak a Szaturnusz holdján.

Munkánk további bizonyítékot szolgáltat arra vonatkozóan, hogy az Enceladus az élet építőkövei létrehozásához és az élet anyagcsere-reakciók révén történő fenntartásához a legfontosabb molekulák egyikének otthona

- idézte a Mirror a vezető szerző, Jonah Peter, a Harvard Egyetem doktoranduszának a szavait, aki a kutatás nagy részét a NASA dél-kaliforniai Jet Propulsion Laboratory-jában végezte.

A felfedezés után pedig ki tudja, talán már nem kell sokat várnunk arra, hogy még többet megtudjunk Naprendszerünk rejtett titkairól.

A Szaturnusz életet rejtő holdjáról még ennél is többet megtudhatsz az alábbi videóból!