10-ből 9 magyar bedől ennek az olcsó trükknek vásárláskor
Olvass tovább...
A viselkedéskutatók szerint az emberek úgy kedvelik a dolgokat, ahogyan azok vannak. A megszokás nyugtat minket és biztonságérzetet kelt bennünk, ezért nehezen törekszünk a változásra.
Ugyanezen elmélet mellett haladva, nem szívesen változtatjuk meg korábbi döntéseinket sem, még akkor sem, amikor a változtatás nem jár áldozattal, viszont nagy lehet a tétje.
Ezért halogatjuk például a költözést, annak ellenére, ha lenne lehetőségünk egy kellemesebb környezetbe, kényelmesebb otthonba költözni és többek között ez a szabály igaz a munkahely váltásra is. Nehezen váltunk, ha már jó ideje egy adott cégnél dolgozunk.
Annyira félünk attól, hogy megbánjuk utólag a döntésünket, hogy inkább maradunk a megszokottnál, még akkor is, ha arra jóval nagyobb esély van, hogy a maradás által többet veszítünk.
A Coca Cola tesztelte a status quo hatást, hiszen a vásárlási pszichológia nagyban befolyásolva van az emberi viselkedés által. 1985-ben a Coca Cola bemutatott egy új Coke-t, ami az eredeti Cola egy új kiadása volt. Az íz tesztek alapján a többségnek az új íz tetszett, azonban amikor egymás mellé tették a két terméket a többség a régi, klasszikus, megszokott terméket választotta.
Olvass tovább...
A viselkedéstudomány kutatói szerint ez az elmélet érvényesül a politikai választásban is.
Az a kormány, aki éppen hivatalban van a status quo hatás miatt helyzeti előnnyel indul, ugyanis szívesebben választanak az emberek egy megszokott pártot, mint egy újat, ezért van az új kihívóval szemben a régi jelöltnek nagyobb esélye.
Ennek a figyelembevételével, ha egy döntés előtt állunk vizsgáljuk meg, hogy mi tart minket vissza, az új választása kapcsán? Esetleg irracionális félelem az újtól? Érdemes alaposan átgondolni, hogy melyik döntés milyen hatással lehet ránk vagy a jövőnkre nézve.
Olvass tovább...