Honnan jött a Földre az élet? Sokakat nagyon fel fog kavarni, másokat viszont teljesen megnyugtat majd az, amit a tudósok most mondtak
Borítókép:  Profimedia - Illusztráció

Japán és amerikai űrkutatók bizonyították az elméletet.​

Az elmúlt időszakban egy kis oldódás figyelhető meg azzal kapcsolatban, ahogy a közbeszédet tematizálják a földönkívüliekről szóló témák. Korábban a NASA is több bejelentést tett azzal kapcsolatban, hogy egyes, eddig magmagyarázhatatlannak tűnő jelentéseket nyilvánosságra hoznak, sőt az elmúlt évtizedek fontosabb észleléseivel is előállnak.

A földönkívüliek létezését illetően azonban van még egy nagyon fontos kérdés, amely nagyon sokszor felmerül tudományos berkekben, méghozzá az, hogy vajon lehet-e földönkívüli eredetű a földi élet?

Tudósok és a NASA szakértői most nagyon érdekes felfedezésre jutottak, a kutatásaik eredményéről pedig egy tudományos folyóiratban, a Nature Communications szaklapban számoltak be részletesen. A Qubit a cikkel kapcsolatban arról ír, hogy a tudósok a földi élet építőköveiként is ismert öt nukleotidbázisból hármat, az adenint, a guanint és az uracilt már évtizedekkel korábban is megtaláltak szénben gazdag meteoritokban.

Kettőt, a timint és a citozint azonban eddig nem.

Ám most sokkal érzékenyebb teszteket végrehajtva ezeket is kimutatták.

Az öt nukleotidbázis különböző sorrendben való összekapcsolódása alkotja amúgy a földi élet zálogát jelentő DNS-t és az RNS-t. Azzal kapcsolatban, hogy a Földön hogyan alakulhatott ki az élet, az egyik elmélet az, hogy a világűrből származó aszteroidák a felszínükön hordozott nukleotidbázisokkal szabályosan beoltották a Földet. Erre találtak most bizonyítékot.