Űrlények figyelhetnek minket – 29 különböző bolygóról is tanulmányozhatják az emberiséget
Borítókép:  Profimedia

Egy új tudományos jelentés szerint lehetséges, hogy kozmikus szomszédságunkban 29 olyan bolygó is található, amelyekről az idegen életformák potenciálisan láthatják és hallhatják az emberiség létének bizonyítékait.

A jelentést szerdán publikálták a Nature nevű folyóiratban, a tanulmány két New York-i csillagász tollából származik. Az értekezés nem azt próbálja bebizonyítani, hogy valóban figyelnek-e minket odafentről az űrlények, ha ugyan léteznek egyáltalán. A jelentés egyszerűen azt igyekszik meghatározni, hogy – amennyiben léteznek idegenek, és tényleg figyelnek minket – mi a legvalószínűbb hely az űrben, ahonnan „hallgatózhatnak.”

Több mint 1700 naprendszerről van tudomásunk, ezek közül több is rendelkezik saját bolygórendszerrel, úgynevezett exobolygókkal.

Extraszoláris bolygóknak, röviden exobolygóknak nevezzük azokat a bolygókat, amelyek Naprendszerünkön kívül, vagyis idegen csillagok körül keringenek.

A fent említett tanulmány szerzői szerint amennyiben ezeken az exobolygókon élet van, az idegenek képesek lehetnek észlelni a Föld halvány árnyékát, amint a bolygó áthalad a Nap előtt – ezt a technikát az emberiség egyébként már eddig is használta annak érdekében, hogy a Földhöz hasonló világokat kutasson.

A kutatók végül 46 csillagrendszerre szűkítették a listát, amelyek elég közel vannak ahhoz, hogy az ottlakók meghallhassák a bolygónk rádió- és TV-adásait, amelyek sugárzása csak körülbelül 100 évvel ezelőtt kezdődött meg. A tudósok végül 29 olyan bolygót különítettek el, amelyek kellően közel vannak hozzánk ahhoz, hogy az idegen élet láthasson és hallhasson minket.

Például a Ross-128 b nevű bolygón élő idegenek már felfedezhettek minket, míg a csillagászok előrejelzése szerint a Teegarden b és c nevű bolygók lehetséges lakói körülbelül 29 év múlva kaphatnak esélyt a Föld észlelésére.

A tanulmány szerzői szerint ezeknek a bolygóknak kiemelt célpontoknak kell lenniük az idegen életformák keresése során, hiszen, ha szerencsénk lesz, akár olyan lényekre bukkanhatunk rajtuk, akik visszatekintenek ránk.

Van azonban egy elmélet, amely szerint, ha léteznek és érzékelnek is minket az idegenek, csak a legvégső esetben fognak kapcsolatba lépni velünk. Ez a Sötét erdő elmélete, amelyről egy korábbi cikkünkben már részletesen írtunk. Ha érdekel, vajon miért nem lépnek kapcsolatba velünk a földönkívüliek, akkor kattints ide!