A NASA egy Atlanti-óceán nagyságú, rejtélyes örvényt fedezett fel a Neptunuszon
Borítókép:  Neptunusz illusztráció / SCIEPRO / SCIENCE PHOTO LIBRARY / SKU / Science Photo Library via AFP

A Hubble űrtávcsőnek köszönhetően elképesztő felfedezést tett a NASA, ugyanis egy olyan különleges, sötét örvényt találtak a Neptunuszon, ami még az irányát is változtatta.

A Neptunusz a Naprendszerünk nyolcadik bolygója, és hihetetlen belegondolni, de csupán 174 éve tudunk a létezéséről. Azóta a technika fejlődésével egyre jobban megismertük, de úgy látszik, hogy ez az óriásbolygó még mindig nem árulta el az összes titkát, ugyanis a kutatók elég érdekes dolgot figyeltek meg rajta a Hubble űrtávcső segítségével.

Még 2018-ban fedezte fel a NASA, hogy egy hatalmas – nagyjából Atlanti-óceán nagyságú –, sötét, rejtélyes örvény van a Neptunuszon, de csak most tudatták Instagramon, hogy augusztusban hihetetlen dolog történt, ugyanis a jelenség megmagyarázhatatlan módon irányt változtatott és eddig ilyesmire még sosem volt példa.

Már többször is előfordultak ehhez hasonló örvények a Neptunuszon, de általában egy idő után eltűntek, viszont most először látták a kutatók, hogy ezek képesek „elfordulni”. A szakemberek természetesen nagyon izgatottak emiatt, hiszen minden egyes kérdés újabb választ rejt, szóval tovább folytatják a munkát és remélik, hogy hamar kiderül, vajon mi áll a jelenség hátterében.

Itt lehet megtekinteni a NASA posztját: