Közel az áttörés? Hatékonynak tűnik egy kísérleti koronavírus-gyógyszer
Borítókép:  MIGUEL RIOPA / AFP

A Gilead Sciences Inc. nevű cég által megalkotott, Remdesivir nevű kísérleti gyógyszer hatékonynak tűnik a koronavírus tüneteinek enyhítésére, elmulasztására.

A világ több pontján dolgoznak kutatók azon, hogy minél előbb hatékony, a koronavírus tüneteit legyőző vakcinát találjanak. Nem olyan rég arról számoltunk be, hogy egy brit tudós, Sarah Gilbert arról beszélt, miszerint szeptemberre elkészülhet a koronavírus ellenszere, és ebben jelenleg 80 százalékban biztos. Most pedig a Statnews számol be egy igen ígéretes kísérletről.

Mint a portálon olvasható, a

Gilead Sciences Inc. nevű cég által megalkotott, Remdesivir nevű kísérleti gyógyszer hatékonynak tűnik. Ezzel a vakcinával kezelt, lázas, légzőszervi problémákkal küzdő betegek javarészének (125-ből 113) állapotában ugyanis gyors javulást tapasztaltak az orvosok.

A bejelentés után a Gilead részvényei azonnal, 16 százalékot emelkedtek. Fontos azonban jelezni, ahogy azt a portál cikke is megteszi: ugyan ígéretes eredményekről van szó, de további tesztelésre van szükség.