promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Rákay Philip méregdrága filmjének esélye sem volt, milliónyi szempár tapadt a képernyőkre, ezt a műsort választották a nézők

Rákay Philip méregdrága filmjének esélye sem volt, milliónyi szempár tapadt a képernyőkre, ezt a műsort választották a nézők

Borítókép:  Profimedia
Színes
Kategória fejléc
Promotions

A közmédia tarolt az ünnepi hétvégén, de a múlt számaihoz viszonyítva jelentős a visszaesés.

A hosszú hétvégére általában külön stratégiával készülnek a csatornák, és az esti sávokban olyan filmeket is műsorukra tűznek, melyek tömegeket érdekelnek és korábban még nem adtak le.

Így volt ez most is, hiszen a TV2-n alig néhány hónappal a mozis bemutató után már a tévénézők is láthatták a Most vagy soha! című magyar szuperprodukciót, ami több mint 6 milliárd forintból készült, és az 1848–49-es forradalom és szabadságharc témakörét dolgozza fel.

Habár a csatornánál úgy készültek, hogy ne ütközzön az ünnepi tűzijáték és Rákay Philip Petőfi-filmje, az időjárás végül másképp döntött, így aztán a vihar miatt 22 órára csúsztatott Tűz és fény játéka épp akkor pompázott a Duna TV-n, amikor az említett film már javában tartott a TV2-n.

Mint arról a Duna Médiaszolgáltató beszámolt, a tűzijáték a közmédia idei legnézettebb műsora volt, és a teljes piacot tekintve az év második (nem sport tematikájú) műsora, ami közel egymillió nézőt jelentett.

Természetesen ezzel megnyerte a napi verseny is, a 7,3 százalékos közönségarány mellett pedig még online is 60 ezer néző csatlakozott, így minden bizonnyal már millió fölötti volt a nézőszám.

Ez persze nagyon szép szám, főleg manapság, amikor nem csupán a többi csatorna, de a streaming is szorongatja a közszolgálati televíziókat. Érdekes összehasonlítani, hogy több mint két évtizeddel ezelőtt mennyire mások volt a szokások, ekkor ugyanis még csaknem négymillióan követték a tévében az augusztus 20-i tűzijátékot!

Igaz, ekkoriban még egyszerre több csatornán is lehetett nézni az eseményt, így történhetett meg, hogy 2003-ban a tévénézők 16,6 százaléka nézte az RTL Klubon, 14,7 százaléka az MTV-n, 11,3 százaléka a TV2-n, és akkor mindössze 0,5 százalék választotta a Duna TV-s közvetítést.

Azóta nagyot fordult a világ, így a közmédia pedig immár évek óta a legnézettebb műsorszámai között tudhatja a tűzijátékot, tavaly a konkrétan az első helyen zárt. 2022 óta azonban némileg visszaestek a számok, akkor még több mint 1,3 millióan követték tévén a látványosságot.