Szépen eltitkolta Gyurcsány Ferenc, éveken keresztül hallgatott róla, de most felkerült róla egy bizonyító erejű kép: ki se nézték volna ezt a politikusból
Olvass tovább...
Az idősebbek közül még sokan emlékeznek az időkre, amikor világszerte ismert volt a hazai járműgyártás.
Sokan nosztalgikus sóhajban törnek ki, amikor az előző évszázad magyar iparáról van szó. Teszik ezt joggal, hiszen számos olyan üzem volt az országban, amiből nem hogy itthonra, de még exportra is jutott bőven.
Ma már ez is, mint oly sok minden, a múlt ködébe veszett, néhány emlékdarabka maradt csupán a régi idők hírmondójaként. Szerencsére vannak olyan szent megszállottak, akik fontosnak tartják, hogy ne csak régi fotókról láthassuk ezeket, hanem megérinthessük, testközelből csodálhassuk meg.
Olvass tovább...
Sőt, nem csupán a hazait, hiszen számos országba eljutottak a különböző modellek. Többek között a Szovjetunióban, Egyiptomban, az NDK-ban, Lengyelországban, de még olyan távoli helyeken, mint például Ecuadorban is utazhattak az ikonikus busszal.
Olvass tovább...
Nem meglepő, hogy a nyolcvanas évek derekán Görögországba is jutott belőlük, pontosabban ott szerelték össze őket, hogy elkerüljék a magas vámot. Végül mindegy 145 darab 260.22-es készült Thessalonikiben, de Athénban is hosszú évtizedekig lehetett találkozni Ikarusokkal, és egészen a kétezres évig elejéig aktív szolgálatban voltak. Ezt követően leselejtezték a flottát, melyek több környező országban még további évekig rótták az utakat.
A görögöknél egyetlen "hivatalos" példány maradt, mint múzeumi darab, ám később újabbakat is előkerítettek, melyet a helyi rajongók hathatós segítségével újítottak fel. Egy nemrég elkészült Ikarust lencsevégre is kaptak a pálmafák között, igazán különleges látványt nyújtott: