Alig lépett ki a pályára Szoboszlai, máris váratlan dolog történt, amire nem lehetett felkészülve ő sem
Olvass tovább...
Egyszer csak megnyílt a föld, a pusztítás mértéke elképesztő volt, emberéletekbe is kerülhetett volna.
A természet erejét még mindig hajlamosak vagyunk alábecsülni, pedig számtalanszor hallhattunk már hirtelen és kivédhetetlen, pusztító erejű eseményekről. Mindegy, hogy globális, vagy lokális méretű katasztrófáról van szó, egyetlen lényeg van csupán: emberéletben ne essen kár.
Ebben az esetben szerencsés végkimenetelű volt a dolog, amivel azonban a múzeum dolgozóinak szembesülniük kellett, az minden képzeletet felülmúlt, lényegében egy óriási lyuk tátongott az épület közepén, elnyelve a kiállított járműveket.
Olvass tovább...
Elképzelni is szörnyű, mekkora tragédia lett volna a vége, ha ez nyitvatartási időben történik és emberek is tartózkodnak ott. A kár ugyanakkor így is jelentős volt. Két vendégjármű is a mélybe zuhant, egy a General Motorstól érkező 1993-as ZR-1 Spyder, és egy 2009-es ZR-1 Blue Devil. A múzeum saját autói közül egyebek között az egymilliomodik és a másfélmilliomodik Corvette, valamint egy 2001-es Mallett Hammer Z06-os, egy 1984-es PPG felvezetőautó, valamint egy 1993-as Rubinvörös 40th Anniversary Corvette is a víznyelő áldozata lett.
Olvass tovább...
Mivel a múzeum karsztos talajra épült, és a közelben található a világ legnagyobb barlangrendszere, ezért nem volt példa nélküli az eset a szakértők szerint. A sérült járművek közül néhányat helyreállítottak, a többit pedig sérült állapotában őrizték meg, és a föld megnyílását is beleépítették a kiállítás tematikájába. Egy ideig még az óriási lyukat is meg lehetett nézni, ekkor rengetegen látogattak a múzeumba, azonban egy idő után a gödröt betemették.
Forrás: Autó-motor, Origo