promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Saját autója nyomorította meg egy életre, amit ezután történt, minden gyártó rémálma

Saját autója nyomorította meg egy életre, amit ezután történt, minden gyártó rémálma

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Színes
Kategória fejléc
Promotions

Elég volt egy óvatlan pillanat, amputálta a testrészét az autó, nem lehetett visszavarrni.

Nem csak a BMW sápadhatott le, amikor meghallotta ezt a több szempontból is szerencsétlen történetet, hanem az eset elszenvedője is, aki kénytelen megbarátkozni a ténnyel, hogy ezentúl kilenc újjal kénytelen tovább élni az életét.

Valószínűleg sokan jártak már úgy, hogy véletlenül rácsaptak valamit az ujjukra. Ez a váratlan és fájdalmas dolog általában sokáig élénken él az emlékezetünkben, ezért legközelebb sokkal jobban figyelünk. Egy férfinak azonban erre már nem lesz lehetősége, legalábbis az egyik ujjánál.

Az eset még jóval régebben, 2016-ban történt, a New York-i illetőségű Godwing Boatenggel, aki új BMW X5-ösének B-oszlopát támasztotta kedélyesen beszélgetve, résnyire nyitva hagyott ajtó mellett.

A luxusautókban jellemző extra, az úgynevezett softclose rendszer azonban, ami az ajtó becsapása helyett egy szervomotor segítségével lényegében rásegít annak szinte észrevétlen becsukására, gyakorlatilag az ujjával együtt zárta be az ajtót.

Azonnal levágta a hüvelykujját, ezt követően ráadásul még nem is tudta kinyitni. A férfi ugyan később kórházba jutott, olyan szinten roncsolódott a sérült és levágott ujj, hogy azt már nem tudták visszavarrni.

Az esetet követően a férfi beperelte a BMW-t, azzal indokolva, hogy a rendszer nem tartalmaz olyan biztonsági megoldásokat, ami megakadályozná a hasonló sérüléseket. A gyártó szerint ugyanakkor nem volt hiba az érintett autóval, mint ahogy a softclose rendszer is megfelelően működik. A BMW arra hivatkozik, hogy a használati utasításban leírják, hogy nem szabad az ajtó és a karosszéria között hagyni az ujjunkat az ajtó, csomagtérajtó csukódásánál.

Az ügy idestova nyolc éve húzódik, a férfi közel 700 millióra perelte a BMW-t, a bíróság szerint mindazonáltal jogos Godwing érvelése, és a kártérítés megfizetésére kötelezték a gyártót, amely egyelőre nem véleményezte az ítéletet.