promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
2 perc tudomány: Használd ki a tudást, hogyan kaphatsz meg mindent 8 másodperc alatt

2 perc tudomány: Használd ki a tudást, hogyan kaphatsz meg mindent 8 másodperc alatt

Borítókép:  Profimedia- illusztráció
Színes
Kategória fejléc

Az elsőbbségi hatás azt jelenti, hogy mindig az az elsődleges emlékünk, amit először láttunk vagy hallottunk. A későbbiekben ezek az elsődleges információk jelentősen befolyásolják viselkedésünket és döntéseinket.

Gondoljunk csak az első benyomásra. Pár másodperc alapján sorsok életek karrierek dőlhetnek el, lásd állásinterjú. Egy meghallgatás első 8 másodpercében elvileg a döntéshozók már meg is hozták döntésüket.

Az első benyomás nagyon meghatározó, ezért nem másodlagos dolog erre odafigyelni.

Nézzük, hogy milyen hatással van ez a hétköznapjainkra.

Amikor valaki újságot olvas, sokkal jobban emlékszik az első cikkre mint a sokadikra. Egy adott listán az első név ragad meg legjobban bennünk és egy előadássorozat első prezentációja is hamarabb eszünkbe jut, mint a többi.

A marketing szakemberek ezt kihasználva alakítják ki stratégiájukat, de mi i tehetünk a manipulatív szakemberek trükkjei ellen. Igyekezzünk nem csak azt figyelembe venni, hogy mely terméket reklámozzák a legintenzívebben, próbáljuk meg a többi részletet is számba venni. A legjobb ár-érték arány nem fog minket zsákutcába vinni érdemes körültekintően dönteni, főleg a mai súlyos válság idején.

Hogyan kezeljük a jelenséget, ha magunkról van szó?

Ha valahol meghallgatnak minket, legyen szó állásinterjúról vagy valamilyen megjelenésről, legyünk felkészültek és próbáljuk meg magunkból az első percekben a legjobbat kihozni.

Ne késsünk el, ne legyünk harsányak és próbáljunk meg illemtudóan viselkedni, a mellet, hogy, ha lehet, legyünk elsők.

Viszont fordított helyzetben, adjuk meg az esélyt mindenkinek és ne a sorrend befolyásolja a döntésünket.