promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Ismét új TV-csatornán kereshetik a magyarok is a világ legmenőbb focibajnokságát
Borítókép:  Profimedia
Sport & Szabadidő
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

Steve Jobs vajon mit szólna ahhoz, hogy egykori cége beszáll a fociba, ami akár a magyar közvetítést is megváltoztathatja?

Sokak szerint a legjobb, de kétségkívül a legtöbb pénzt megmozgató labdarúgó bajnokság a Premier League. Az angol pontvadászat már hosszú évek óta kisajátította a legjövedelmezőbb focival kapcsolatos üzleti tortaszeletet, és a jövőben még tovább növekedhet az értéke. Amióta megalapították, pontosabban újraszervezték 1992-ben az első osztályú bajnokságot Angliában, csak egyre több és több pénzt kasszíroz be mind a liga, mind az összes klub. Ugyan az elmúlt három évtizedben történtek jelentős változások (többnyire pozitívak) egyetlen egy valami maradt állandó: a Sky Sports a kezdetek óta közvetíti a Premier League mérkőzéseit. A legendás TV-csatorna szinte minden brit háztartás számára elérhető, szezononként 140 találkozót mutatnak meg a PL-ből, míg a másodhegedűs BT Sport csupán alig 50 meccset. A bajnokság 38 fordulójának közvetítéséért, és kizárólagos mozgóképes tulajdonjogáért összesen 5,1 milliárd fontot kap a liga három év alatt. Ez több, mint 2000 milliárd forint. Nem tévedés, nem elírás. 

És ezt még így is sokan kevesellik, ugyanis a klubok pénzszagra érzékeny vezetői szerint  akár még többet is kisajtolhatnának a potenciális vevőktől. Nem kell félteni a Sky-t, és a BT Sportot, lévén ők maguk is továbbértékesítik száz-kétszáz országba a közvetítési-jogokat, mind például hazánkba. Magyarországon a Spíler 1 és Spíler 2 (TV2 Csoport), illetve az Arena4 és Match4 (Network4 Csoport) szolgáltatja a nagyközönség felé a Premier League-et. 

Állítólag hamarosan véget ért a Sky és aktuális társai uralma. A pletykák szerint a PL vezetése egyetlen egy jelöltnek szeretné eladni a jogokat. Ez a potenciális ajánlattevő pedig nem lehet más, mint az Apple. A néhai Steve Jobs cége a világ egyik legvagyonosabb vállalata, és már régóta próbálkozik az igazi áttöréssel a sportközvetítések piacán. A Chelsea amerikai tulaja, Todd Boehly szerint éppen az almás cég lehetne az, amely végre friss szemléletet vihetne bele a sportágba olyan extrákkal, mint a rájátszás a kiesés elkerüléséért, vagy éppen egy All-Star hétvége. Írta meg mindezt a Sun. Azt viszont nem tudjuk, hogy az Apple TV miként képzelné el a világszerte érdekelt lefedettséget. 

A hírek szerint még a tavasszal döntés fog születni az Apple trónra kerüléséről, amely azt is jelentheti, hogy a magyar tv-nézők is új csatornán lesznek kénytelenek keresni kedvenc ligájuk küzdelmeit. 

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás