Nagyot fordult a világ milyen cégek fizetnek azért, hogy a PL csapatok mezein reklámozhassák magukat.
A Premier League jelenlegi rendszerét 1992. február 20-án hozták létre az addigi legfelső osztályú The Football League-ből. Lehet itt nézni a spanyol vagy német focit, és lehet azon vitatkozni, melyik a legjobb, de egy valami mindig biztos marad: az angol bajnokság a legnézettebb, és ez hozza a legtöbb pénzt is.
A csapatok őrületes összegeket húznak be a cégektől, akik a mezükön akarnak szerepelni. Egy ideje már megy az is, hogy még a mez kar részénél is értékesítenek reklámfelületet, de mi most a kiemelt, a mez elején szereplő logókat vizsgáltuk.
A Classic Football Shirts készített egy remek grafikát, hogy milyen reklámozók voltak a PL kezdetén, vagyis az 1992-1993-as szezonban, valamint most. Bődületes eltéréseket fogtok látni. Kezdetben az alkohol, és az elektronika uralt mindent, ráadásul a számítógépes elektronikát még külön is vették. Ezek be is húzták a nagycsapatokat.
A mostani szezonnál a legtöbb mezen a fogadóirodák reklámjait fogjátok látni. Igen ám, de ők főleg a kisebb csapatokat tudták behálózni. A top 6-nál meg eloszlik minden: van bankolás, gépkocsikhoz vagy éppen utazáshoz kapcsolódó cég is ott.
Természetesen minél nagyobb a csapat, annál nagyobb pénzeket gombolnak le a cégekről. A Manchester Unitedos Chevrolet nagyjából úgy évi 60-70 millió dollárt fizet ki a klubnak. A csapat idén nem szerepel a Bajnokok Ligájában, és ebből súlyos összeget buknának, ha ez jövőre sem jönne össze.