Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Így áll jelenleg a Forma-1 mezőnye

Így áll jelenleg a Forma-1 mezőnye

Sport & Szabadidő

Így áll jelenleg a Forma-1 mezőnye

Sport & Szabadidő

Promotions 08:57
A szakértő az M1-en azt mondta, minden csapat taktikázik kicsit a teszten, sem a Mercedes, sem a Ferrari nem mutatta meg valódi erejét, pedig előbbi csapat futotta a legtöbb, több mint ezer kört, utóbbi pedig a leggyorsabb köridőt. Szerinte a legfontosabb, hogy minél több időt töltsenek a versenyzők a pályán, hogy kiderüljenek a hibák, ebből a szempontból a vb-címvédő Mercedes teljesített a legjobban. Kiemelte a McLaren-Honda csapatát, amely még a tavalyi teljesítményét sem éri el, mert alapvető hibák vannak a motorral. Kiss Norbert szerint mindenki bízott abban, hogy az új szabályok szerint épített motorral ki tudják küszöbölni a korábbi hibákat, de jelen állás szerint ez nem sikerült.

Noha a csapatok öt kilogrammal több üzemanyagot használhatnak versenyenként 2017-től, a mérnökök a Barcelonában tapasztaltak után továbbra is aggódnak az első hétvégék miatt – mutat rá a formula.hu.
 
Az új szabályoknak megfelelően a 2017-es Forma-1-es autók szélesebbek, gyorsabbak, emiatt pedig az erőforrások is jobban igénybe vannak véve. Az, hogy a motorok megfelelő teljesítménnyel tudjanak üzemelni, gazdaságos üzemanyag-fogyasztásra van szükség, a megnövekedett tempó miatt pedig az FIA megengedte a csapatoknak, hogy az eddigi 100 helyett 105 kilogrammnyi (142 liter) üzemanyaggal töltsék fel autóikat a versenyek előtt.

Az Auto Motor und Sport információi szerint, a mérnökök számításai alapján még ez a 105 kilogramm sem lesz elég, akik azt jósolják, hogy a szezon első futamai a spórolásról fognak szólni. A korábbi szezonokban Melbourne, Bahrein és Szocsi is a „lift and coast” pályák közé tartozott, ahol a pilóták korábbi gázelvétellel próbáltak meg takarékoskodni az üzemanyaggal, ennek megfelelően pedig idén sokkal nagyobb spórolási verseny várható. Hát ez igazából nem hangzik túl jól.

Jelenleg sokan úgy érzik, hogy a teszteken visszafogják magukat a csapatok, így van rá sansz, hogy az igazi erődemonstrációt csak az Ausztrál Nagydíjon fogjuk látni, amit március 24. és 26. között fognak megrendezni. Addig még van idejük a csapatoknak finomítani a dolgokon. (MTI; formula.hu; Torony)