Fellázadt Hollywood: Tom Cruise visszaküldte az összes Golden Globe-díját
Olvass tovább...
Ha a boltban megveszünk egy terméket, de kiábrándulunk belőle másnap, az üzletnek nem kötelessége visszavásárolni.
Ahogy az utóbbi időben egyre többet rendelünk webáruházak kínálatából, a ránk vonatkozó jogokkal is egyre inkább tisztában vagyunk. Az uniós és ezzel együtt a magyar szabályozás szerint is a termék kézhezvételének, illetve a szolgáltatási szerződés megkötésének napjától számítva 14 napig jogunk van elállni a vásárlástól, indoklás nélkül. Ez az elállási jog azonban nem vonatkozik a romlandó termékekre, az olyan zárt csomagolásban értékesített árukra, aminek a csomagolását már felbontottuk, a repülő- és vonatjegyekre, a koncertjegyekre, a szállodafoglalásokra, az autóbérlésre és a konkrét időpontokra megrendelt étkeztetési szolgáltatásokra.
Hogy egy példát említsünk, ha egy álmatlan éjszakán az internetet böngészve halálosan beleszeretünk egy szoknyába, egy műszaki berendezésve vagy egy dekorációs tárgyba, de a kiszállítását követően már nem tetszik annyira, akkor két héten belül írásban jelezhetjük, hogy nem kell és kérjük vissza az árát. Ilyenkor semmilyen indoklással nem tartozunk a webáruház felé, ráadásul akár ki is próbálhatjuk a terméket. Nem szeretnénk ötleteket adni, de van, aki így jut hozzá márkás ruhához egy rendezvényre, és olyan is akad, aki csak a nyár végi kertészkedéshez vásárolt magának láncfűrészt és sövénynyírót, majd élt az elállási joggal, visszaküldte a szaküzletnek, amely visszaadta az árát.
Olvass tovább...
Személyes vásárlás esetén nincs lehetőség elállni a terméktől, hiszen ott kipróbálhatjuk, kézbe vehetjük, mielőtt megvesszük. Persze a vállalkozások számára adott a lehetőség, hogy az üzlethelyiségben történő vásárlásokra is kiterjesszék az indokolás nélküli elállási jogot, mivel a jogszabály ezt nem tiltja, de nem is teszi kötelezővé.
A panaszakademia.hu szakportál arra figyelmeztet, hogy csupán egy köztudatban terjengő tévhit, hogy létezik egy 3 napos elállási lehetőség a személyes vásárlást követően, ugyanis ilyen rendelkezést egyetlen vonatkozó jogszabály sem tartalmaz.
Olvass tovább...
A három munkanapos cseregarancia csak a 151/2003 (IX. 22.) kormányrendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik. Tehát nem minden esetben élhetünk e garanciával, csak a kormányrendeletben felsorolt bruttó 10 ezer forint eladási ár fölött értékesített tartós fogyasztási cikkek meghibásodása esetén.
Tehát ha veszünk egy mobiltelefont, akkor lesz egy év jótállási jogunk, két év kellékszavatossági jogunk és ezen belül megillet bennünket a három munkanapos cseregarancia is. Viszont ha veszünk egy 5 ezer forintos hajszárítót, akkor nincs jótállási jogunk, ezért nincsen három napos cseregaranciánk sem, de természetesen van 2 év kellékszavatossági jogunk (az minden vásárlásnál megillet bennünket értéktől függetlenül).
A három munkanapos cseregarancia – mint a neve is mutatja – csak a termék cseréjére jogosítja fel a fogyasztót, és csak abban az esetben, ha az adott termék hibás. Pénzvisszafizetésre nem jogosít.