Gyermekét elvesztő anya gyászába burkoltak undorító átverést, magyarul is megjelent a vérlázító szöveg
Olvass tovább...
Csalók élnek vissza Müller Cecília nevével, de átverés a levél és az adatainkra pályáznak.
Újabb internetes átverés terjed, ezúttal hamisított e-mailben élnek vissza Müller Cecília országos tisztifőorvos nevével, közölte a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK). Az adathalászok manapság egyre kifinomultabb módszerekhez folyamodnak, az eredetihez megtévesztésig hasonlító hivatalos levelet küldenek. Több címzett kapott valódinak tűnő, de nem hiteles, nem hivatalos, hamisított és rossz szándékú levelet.
Az NNGYK azt kéri, hogy a „Nyilvános hirdetmény: Fertőző betegségek kitörése Magyarországon" tárggyal kapott, Müller Cecília nevében írt levelet ne nyissák meg, olvasatlanul töröljék, vagy ha már megnyitották, annak tartalmát tekintsék tárgytalannak, ne kattintsanak semmilyen linkre és ne adjanak meg adatokat. Az ügyben az NNGYK megtette a szükséges intézkedéseket és értesítette a hatóságokat.
Olvass tovább...
Jó hír, hogy szeptember 1-jétől sokkal biztonságosabbá vált az elektronikus fizetés hazánkban. A módosítás a Magyar Nemzeti Bank ajánlásával valósult meg, mivel évente sokmilliós összegben szerzik meg a gyamútlan ügyfelek pénzét az online csalók.
A fokozottabb biztonság érdekében az online hiteligénylési folyamatokba beépítik a visszaélések valós idejű (szinte azonnali) észleléséhez, megelőzéséhez, megakadályozásához és kezeléséhez szükséges védelmi mechanizmusokat, kontrollokat.
Végre eljött az az időszak is, hogy haladéktalanul és díjmentesen értesítik a bankok az ügyfeleiket, ha a számlájukhoz tartozóan új bankkártyát aktiváltak, ha új készüléken telepítettek banki applikációt vagy léptek be a mobilbankjukba, internetbankjukba, illetve igényeltek hozzáférést ezekhez a szolgáltatásokhoz.
Olvass tovább...
A legtöbb megtévesztés telefonon történik, de ezután a banki ügyfélszolgálat munkatársai telefonhíváskor egyedi azonosító kódot használnak, amely alapján az ügyfél tudja, hogy valóban a bank hívta-e fel. Ha az ügyintéző nem ismeri a titkos kódot, akkor nyilvánvaló, hogy átverésről van szó.
Újdonság az is, hogy a pénzintézetek azonnal értesítik az ügyefeleiket, ha valamilyen tranzakció történt a számlájukon, illetve, ha megváltoztatták valamilyen adatát a bankban, például a jelszavát, értesítési adatait, telefonszámát. Ezt a díjmentes szolgáltatást a mikrovállalkozásoknak is biztosítják.
Az alábbi videó is egy tipikus átverési kísérletet mutat be:
Forrás: Kiberpajzs