Elrohasztja a gyerekek agyát és a szülők hagyják: megdöbbentő eredmények derültek ki egy országos felmérésből
Olvass tovább...
Sokan értesültek már róla, de így is lesz akit meglepetésként ér majd a hóvégi telefonszámla.
Március elsejétől kezdődően a Magyar Telekom, a Vodafone Magyarország és a Yettel Magyarország is megemelte a publikus lakossági és kisvállalati távközlési szolgáltatásaik havi díját - tehát egyszere drágulnak az telefonos szolgáltatások, a TV és az internet is.
A díjemelésre mindegyik szolgáltatónál az előző évben bevezetett díjkorrekciós mechanizmust hivatkozva kerül sor, amelyet most másodszorra alkalmaznak a gazdasági körülmények romlására hivatkozva.
Olvass tovább...
Az idei díjkorrekcióban számos változás tapasztalható az előző évihez képest. Bár a cégek általános szerződési feltételeikben a Központi Statisztikai Hivatal által közölt fogyasztói árindex-változást veszik alapul, egyik cég sem emelte díjait a tavalyi pénzromlásnak megfelelően, ami 17,6%-os emelkedést jelentett.
A Vodafone az elsők között jelentette be tavaly októberben, hogy 15,4%-kal emeli díjait, míg a Magyar Telekom és a Yettel január közepén 15%-os és 15,3%-os tarifaemelést hajtott végre.
Az idei gyakorlat eltér attól, hogy a versenytársakhoz igazodva a Vodafone is emeli az elérhető díjkedvezményeket a díjkorrekcióval összhangban.
Olvass tovább...
A díjkorrekció továbbra sem érinti a perc- és SMS-díjakat, valamint a feltöltőkártyás mobilcsomagokat, de minden más távközlési szolgáltatás havi díja változik.
Az inflációkövető díjkorrekció révén átlagosan 25-30%-kal emelkedtek a magyar piac publikus távközlési tarifáinak havi díjai két év alatt.
A Digi Távközlési Kft., amely a 4iG Nyrt. többségi tulajdonában van, csak a DigiMobil tarifákat emeli, méghozzá jóval nagyobb mértékben, mint az infláció, és a díjemelésnek nincs köze az inflációhoz. A Digi vezetékes szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleinek adott két hónap haladékot, és díjaik május 1-jétől emelkednek.
Olvass tovább...
Bár a Magyar Nemzeti Bank kritizálta az ilyen visszatekintő árazást, a szolgáltatók könnyen áthárították a terheket az előfizetőkre. Ennek bizonyítékai az üzleti jelentések, amelyek szerint nem tapasztaltak jelentős ügyfélvesztést, és az átlagos árbevétel megfelelően emelkedett a díjkorrekció mértékével összhangban.
A díjkorrekció sorsa a makrogazdasági mutatóktól függ, és bizonyos piacokon a szabályozó hatóságok tiltani fogják ezt a gyakorlatot. A brit Ofcom például bejelentette, hogy tiltani fogja az inflációkövető díjkorrekciót a helyi piaci szereplők számára. A határozathozatal várhatóan tavasszal történik.
Forrás: HWSW.hu