promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Vége a webáruházas olcsóságnak? Egy új rendelet alaposan felsrófolhatja az online árakat

Vége a webáruházas olcsóságnak? Egy új rendelet alaposan felsrófolhatja az online árakat

Borítókép:  Profimedia (illusztráció)
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

Forronganak az online kereskedők.

A tavalyi év után meg sem lepődünk rajta, hogy emelkednek a különböző szolgáltatások árai, jóllehet szinte kivétel nélkül mindenki azzal nyugtatgatja az ügyfeleket, hogy az infláció mértékénél a kisebb arányban emeli csak az árakat, legyen szó banki ügyintézésről, telekommunikációról, közös költség díjáról, vagy egyszerűen az élelmiszerekről. Így volt ez a Magyar Posta esetében is, akik januárban csak egészen minimális mértékben emelték a díjakat (pl.: belföldi elsőbbségi levél 300-ról 330 forintra, nem elsőbbségi levél 210-ről 230 forintra emelkedett).

Ez a dolog jó oldala, azonban a kormány időközben olyan döntést hozott, amit még nem teljesen értenek az érintettek, forronganak is az online kereskedők.

Március 28-től ugyanis a posta szolgáltatásait kötelezően igénybe kellene vennie a webshopoknak, ám erről sem a Posta, sem a kormány nem kommunikált, és az érintettek figyelmét sem hívták fel rá külön.

Egyelőre azonban nem teljesen világos, hogy mit is jelent a rendelet, a paragrafus ugyanis csak annyit jegyez meg, hogy a webshopban eladott áru kézbesítése érdekében  az egyetemes postai szolgáltató által nyújtott postai szolgáltatás igénybevételének lehetőségét a kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás a honlapján biztosítja. 

Magyarországon a Magyar Posta az egyetemes postai szolgáltató, és ez 2030-ig biztosan nem is fog változni. A zavarodást az okozza egyelőre, hogy a webshopok üzemeltetőinek nem világos, mit is takar pontosan az együttműködés. Egyelőre két forgatókönyv látszik kirajzolódni:

Az első értelmezés szerint a webshopoknak lehetőséget kell biztosítaniuk arra, hogy a vásárlók kérésére az állami szállító vállalattal, az MPL-lel is kiküldjék a megvásárolt árut. A második értelmezés szerint minden magyarországi webshopnak kötelező szerződést kötnie a postai szolgáltatóval, és a vásárlások során széles körű csomagküldési opciókat kell felajánlania, beleértve a házhoz szállítástól az automatikus átvételig.

Ma már természetesen hozzászoktunk, hogy a Posta mellett más csomagküldő szolgáltatások is versenyeznek a piacon, ám sok kereskedő attól tart, hogy azzal, hogy a Magyar Postai felé terelik a webshopokat, csökkenhet a verseny, ami sok esetben az árakon is látszani fog.

Forrás: 168 óra 24.hu