promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Vége a 600 forintnál olcsóbb benzinnek, kellemetlen változások a hazai töltőállomásokon

Vége a 600 forintnál olcsóbb benzinnek, kellemetlen változások a hazai töltőállomásokon

Borítókép:  Profimedia/illusztráció
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

A legdrágább helyeken ijesztő árakat tapasztalhatunk, de az "olcsó benzinkút" kifejezést lassan elfelejthetjük.

Ahogy Pisa bácsi mondta, "én nem tudom mi az a jogállam, de a traktorba gázolaj kell, mert különben nem lesz étel"-jegyében mindig igyekszünk olvasóinkat tájékoztatni az üzemanyag árának alakulásáról.

Az orosz-ukrán háború óta az orosz nyersolaj ellen meghozott szankciók Európa-szerte jelentős drágulásokat okoztak, a 480 forintos ársapka már rég a múlté. A mai napon, pénteken csak a benzin árában tapasztalható változás, a nagykereskedelmi árat tekintve bruttó 3 forinttal csökkent a literenkénti ár.

Benzinért (95-ös) 600 forint/liter alatti árat fizetni lassan művészet lesz, az átlagár 601 forint - legolcsóbban 550 forintért tudjuk ezt megtenni, de a 600 forintos ár sokkal jellemzőbb, és a legdrágább benzinkutakon 690 forintos árat is tapasztalhatunk. Legutóbb július 27-én volt 599 forint átlagosan a benzin literára, míg a gázolaj augusztus 1-jén volt 598 forint.

A gázolaj már egy ideje stabilan drágább a benzinnél, a legolcsóbb helyeken 574 forint a literenkénti ár, de messze nem ez a jellemző: országszerte átlagosan 642 forintot kell fizetnünk egy literért, míg a legdrágább helyeken némileg ijesztő, 720 forintos árat is láthatunk.

A Közel-keleten a jemeni térségben kirobbant húszi-konfliktus szintén nem az olajkereskedelem stabilitását szolgálja, a héten korábban közzétett elemzésünkben már szemléztük a szakértői nyilatkozatokat, hogy ha esetleg elhúzódnak a fegyveres összecsapások, az milyen hatással lehet a nemzetközi olajkereskedelemre.

Az elektromos autók egyre nagyobb teret hódítanak, de még mindig csak egy szűk réteg használja - tegyük hozzá, elég megnézni egy nagy áruház parkolójában az elektromos töltőállomások és a hagyományos parkolóhelyek arányát, és hamar rájövünk, hogy a teljes térnyerésük azért még finoman szólva is messze van.