promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Mindenki ledöbbent a MÁV bejelentésétől – hatalmas pénz ütheti a markod, ha bevállalod ezt
Borítókép:  MÁV - illusztráció
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

A MÁV hatalmas bejelentése után valószínűleg sokan át fogják gondolni, hogy belevágjanak-e ebbe.

A MÁV továbbra is több millió utast szállít évente Magyarországon és a szomszédos országokban. A vasúti társaságnak számos kihívással kell szembenéznie, mint például a versenyképesség fenntartása, a környezetvédelem, az utasok elégedettsége, a járműpark és a pályahálózat megújítása, valamint a munkaerőhiány kezelése.

Annyi biztos, hogy nem volt könnyű túlélnie a MÁV-nak a nyári szezont, amikor ugyebár alaposan megnő az utasok létszáma. A késések sokszor keserítették meg a vonatozók életét, de a nagy kánikulában sokszor panaszkodtak arra is, hogy például nem működött a légkondi számtalan kocsiban.

A MÁV-nak gondoskodnia kell a munkavállalóiról, hogy megőrizze és növelje a motivációjukat és a teljesítményüket. Ez magában foglalja a munkaerő toborzását, kiválasztását, képzését, értékelését, jutalmazását és fejlesztését.

Azt továbbra sem tagadja a vasúttársaság, hogy valóban kevés náluk jelenleg is a munkaerő. A MÁV most belevágott a mozdonyvezető-gyakornokokat toborozásába. A tanfolyam novemberben venné kezdetét, és nem kevés fizetéssel csábítják a munkavállalókat.

A Pénzcentrum utánajárt, hogy a mozdonyvezetők átlagkeresete bruttó 863 ezer forint volt (alapbér + pótlékok + egyéb juttatások). A legkisebb bruttó havi alapbére 464 ezer forint (mely nem tartalmazza a különféle pótlékokat és egyéb juttatásokat).

A feltételek között a betöltött 20. életév, az érettségi vizsga megléte, az erkölcsi bizonyítvány, orvosi alkalmasság, valamint a tanfolyam során a moduloknak való megfelelés szerepel. Tehát még diploma sem kell hozzá, hogy egy remekül fizető állást találjunk magunknak.

Még azt is tudni lehet, hogy a mozdonyvezető-gyakornokoknak mit kell megtanulniuk, hogy a MÁV-nél dolgozhassanak:

  • általános szakmai ismeretek, 200 óra
  • infrastruktúra ismeretek, 402 óra
  • kategória ismeretek (villany és dízel), 200-200 óra
  • típusismeretek, 45-60 óra között, típustól változó
  • vezetési gyakorlat modul, 320 óra
  • vonalismeretek
  • állomásismeretek

A MÁV kiemelte a lapnak, hogy már előzetes műszaki ismeretekre sincsen szükség a jelentkezéshez. Aki munkát váltana, vagy állást keres, annak most itt a lehetőség belevágni egy merész, de jól fizető kalandba.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás