promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Több van az M1-es autópályán történt tömegbaleset mögött, mint gondoltuk – a szakértő mindent leleplezett
Borítókép:  MTI Fotó: Lakatos Péter
Helyi Hírek
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

A szombat délutáni tömegbalesetet az M1-es autópályán egy porvihar okozta, de ennek azért jobban mögé kell nézni.

Gyakorlatilag egész Magyarországot megrázta a hír, hogy hatalmas tömegbaleset történt szombaton délután az M1-es autópályán. Nem egyszerű esetről van szó, mivel harminckét személyautó, öt kisteherautó és öt kamion ütközött.

Sajnos a súlyos sérültek mellett egy 44 éves férfi meghalt, akinek a testét egy kiégett személyautó roncsa alatt találták meg. Neki az életét a súlyos sérülések miatt már nem lehetett megmenteni. Sokkoló felvételeken lehetett is látni a káoszt: a helyszínre négy helikopterrel és 16 mentőautóval érkeztek ki a mentők.

A balesetet ugyebár egy Magyarország több részén is átrobogó porvihar okozta, ami miatt hirtelen kíséretiesen lecsökkent a látótávolság. Emiatt már a tömegbaleset előtt is volt egy ütközés Herceghalom térségben, amiben egy kamion találkozott össze egy személygépkocsival.

Sokan gondolják úgy, hogy ebben az esetben az autópálya-felügyelet hatalmasat hibázott. A porvihar ugyebár többször is lecsapott a szokatlanul viharos szél miatt, és bár az útkezelő a digitális táblákon figyelmeztetett mindenkit a veszélyre, azonban a forgalmas nem lassították.

Ide kattintva meg lehet nézni azt a felvételt is, ami a baleset pillanatában készült, de ezt tényleg csak az erős idegzetűek tegyék meg.

Akad olyan szakértő is, akik szerint az M1-es autópályán történt tömegbaleset mögé kell látni, mert itt jóval többről van szó, így előkerült a klímaváltozás is.

„A Duna vízállása most Budapesten 200 cm-nél tanyázik, ami meglehetősen alacsony vízállás, a belvíz helyett tegnap a rendkívül erős szél miatt porviharok alakultak ki, s ez Herceghalom térségében egy szörnyű tömegszerencsétlenségbe torkollott az M1 autópályán. A János-hegyen 114 km/h erősségű szelet mértek, miközben a városi fák 90 km/h szelet képesek maximum elviselni, s ha a 114 km/h már lombos állapotban érte volna őket, Budapest ma katasztrófaövezet lenne”

- írta a március 12-én reggel megosztott posztjában Bardóczi Sándor, Budapest főtájépítésze. A szakértő szerint az olyan porviharok okait nem csak fel kell tárni, hanem orvosolni is kell.

Külön érdekesség, hogy nem csak Magyarországot, de Szlovákiát is elérte egy porvihar szombaton. Emiatt ott is volt baleset, amiben autó, busz, valamint kamion is ütközött. A Szlovákiát és Csehországot összekötő D2-es autópálya egy szakaszát le is zárták nagyjából olyan 10 kilométer hosszan.

Közben a friss hírek szerint továbbra is tart a megrongálódott útburkolat helyreállítása a M1-es autópályán történt szombati tömegbaleset helyszínén, a munkálatok miatt egyre nagyobb a torlódás a sztráda Győr felé vezető oldalán, Herceghalom térségében

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás