Kiábrándító a Vodafone új neve, ezt sokáig nem fogják megszokni a magyar előfizetők
Olvass tovább...
Február 5-én újabb szigorítás jön Oroszországgal szemben.
Nemcsak a fronton, de gazdasági téren is folyik a háború Oroszország és Ukrajna, illetve közvetetten az Európai Unió között. Az EU már december 5-én megtiltotta a 27 tagállamának, hogy tengeri szállítású orosz kőolajat importáljanak, amivel Oroszország napi 160 millió eurót veszít.
Február 5-től pedig újra csavarnak egyet a présen, hiszen az Unió megtiltja immár az orosz nyersolajból finomított termékek továbbexportálását is. Ezzel akár napi 280 millió euróra nőhet Oroszország bevételkiesése, ami értelemszerűen érzékenyen érinti a háború miatt rengeteget költő nagyhatalmat.
Olvass tovább...
De érzékenyen fog érinteni minket, magyarokat is, mégpedig elsősorban a dízeltermékek terén. A globális szállítási útvonalak átalakulása, valamint a várhatóan jelentős áringadozás szűkíteni fogja a kínálatot, ami áremelkedést okozhat a kutakon.
„A hazai szükségletek kielégítésére nem elegendő az itthon finomított dízelmennyiség, így importra szorul az ország”
– írta meg az Index is, utalva arra, hogy a dízelmeghajtású kocsik tulajdonosainak februártól megint kicsit nehezebb lehet a helyzetük. A kínai import alighanem sokat segít majd Európán, de így is szinte elkerülhetetlen az üzemanyagár-robbanás.
A február 5-i határidő előtt minden ország igyekezett a lehető legjobban felkészülni, amit az is jelez, hogy 2021 márciusa óta most tárazták be a legtöbb orosz gázolajat a kereskedők, átlagosan napi 700 ezer hordónyit. Kérdés, hogy ez mire lesz elég, a dízel üzemanyag már most is literenként 690 forint körül alakul a magyar kutakon.
Olvass tovább...