Hüledeznek a külföldiek ezektől a magyar szokásoktól, megrázónak és furcsának találják őket
Olvass tovább...
Megdöbbentő lelepleződés a borversenyek világában, hogy nyerhetett egy silány bor egy rangos nemzetközi versenyen?
Egy belga televíziós műsor, az "On n'est pas des pigeons" (Nem vagyunk balekok) lenyűgöző kísérlete rávilágított a borversenyek árnyoldalaira. A csapat célja az volt, hogy bebizonyítsák, a díjak nem feltétlenül tükrözik a bor minőségét, sőt, néha a versenyek pusztán üzleti célokat szolgálnak.
Olvass tovább...
A tervük egyszerű, de zseniális volt: beneveztek egy 800 Ft-os, szupermarketben kapható, silány bort egy rangos nemzetközi versenyre, a Gilbert & Gaillard Nemzetközi Borversenyre. Hogy növeljék a siker esélyét, megváltoztatták a bor címkéjét, prémium terméknek álcázva, sőt, hamis laboratóriumi adatokat is beküldtek.
A terv bevált! A bor aranyérmet nyert, a zsűri elismerően nyilatkozott az ízvilágáról és illatáról. A lelepleződés után a műsor szervezői felhívták a figyelmet arra, hogy nem minden aranyérem garancia a minőségre, és a fogyasztóknak óvatosnak kell lenniük a vásárláskor.
Olvass tovább...
Nem minden borverseny egyforma: Vannak komoly, professzionális versenyek, de léteznek üzleti céllal szervezett, kevésbé megbízható események is.
A díjak nem mindig tükrözik a valóságot: A befolyásolás, a marketing és a hamis információk befolyásolhatják a zsűri döntését.
A fogyasztóknak kritikusaknak kell lenniük: Ne dőljünk be automatikusan a díjaknak és a címkéknek, tájékozódjunk, olvassunk véleményeket, és bízzunk a saját ízlésünkben.
Az "On n'est pas des pigeons" csínytevése remek példa arra, hogyan lehet a tudatosságra ösztönözni a fogyasztókat, és felhívni a figyelmet a rejtett buktatókra.
Végezetül ne feledjük, a borvásárlásnak nem feltétlenül kell tudományos kísérletnek lennie. A legfontosabb, hogy élvezzük a bort, és megtaláljuk azokat a tételeket, amelyek a leginkább ízlenek nekünk.