promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Megdöbbentő átverés: kannás bor lett a nemzetközi borverseny győztese, kínos helyzetbe került a nagyérdemű zsűri

Megdöbbentő átverés: kannás bor lett a nemzetközi borverseny győztese, kínos helyzetbe került a nagyérdemű zsűri

Borítókép:  Profimedia
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc

Megdöbbentő lelepleződés a borversenyek világában, hogy nyerhetett egy silány bor egy rangos nemzetközi versenyen?

Egy belga televíziós műsor, az "On n'est pas des pigeons" (Nem vagyunk balekok) lenyűgöző kísérlete rávilágított a borversenyek árnyoldalaira. A csapat célja az volt, hogy bebizonyítsák, a díjak nem feltétlenül tükrözik a bor minőségét, sőt, néha a versenyek pusztán üzleti célokat szolgálnak.

A tervük egyszerű, de zseniális volt: beneveztek egy 800 Ft-os, szupermarketben kapható, silány bort egy rangos nemzetközi versenyre, a Gilbert & Gaillard Nemzetközi Borversenyre. Hogy növeljék a siker esélyét, megváltoztatták a bor címkéjét, prémium terméknek álcázva, sőt, hamis laboratóriumi adatokat is beküldtek.

A terv bevált! A bor aranyérmet nyert, a zsűri elismerően nyilatkozott az ízvilágáról és illatáról. A lelepleződés után a műsor szervezői felhívták a figyelmet arra, hogy nem minden aranyérem garancia a minőségre, és a fogyasztóknak óvatosnak kell lenniük a vásárláskor.

A kísérlet fontos tanulságokkal szolgál:

  • Nem minden borverseny egyforma: Vannak komoly, professzionális versenyek, de léteznek üzleti céllal szervezett, kevésbé megbízható események is.

  • A díjak nem mindig tükrözik a valóságot: A befolyásolás, a marketing és a hamis információk befolyásolhatják a zsűri döntését.

  • A fogyasztóknak kritikusaknak kell lenniük: Ne dőljünk be automatikusan a díjaknak és a címkéknek, tájékozódjunk, olvassunk véleményeket, és bízzunk a saját ízlésünkben.


Az "On n'est pas des pigeons" csínytevése remek példa arra, hogyan lehet a tudatosságra ösztönözni a fogyasztókat, és felhívni a figyelmet a rejtett buktatókra.

További tanácsok a borvásárláshoz:

  • Kérjünk tanácsot szakembertől, sommeliertől.
  • Olvassunk el bormagazinokat, online értékeléseket.
  • Kóstoljunk meg minél több bort, mielőtt vásárolunk.
  • Ne féljünk kísérletezni, és bízzunk a saját ízlésünkben.


Végezetül ne feledjük, a borvásárlásnak nem feltétlenül kell tudományos kísérletnek lennie. A legfontosabb, hogy élvezzük a bort, és megtaláljuk azokat a tételeket, amelyek a leginkább ízlenek nekünk.