promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Drámai a helyzet, most már a Milka, Sport Szelet és az Oreo is hiánycikk lehet a boltokban

Drámai a helyzet, most már a Milka, Sport Szelet és az Oreo is hiánycikk lehet a boltokban

Borítókép:  Illusztráció / Profimedia
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc

A legtöbb világmárka a háború miatt kivonult Oroszországból, de például Oreo még mindig kapható Moszkvában.

Alig vagyunk túl a nagy 2023-as Pilóta Keksz pánikon, a világ ismét rohan egy következő csapásért az édességek változatos piacán. Ugyanis amíg előbb minket, magyarokat érintett csak igazán a hazai slágertermék keksz hiánya, addig könnyen lehet, hogy most globális probléma következik. Idén újabb rekordot fog elérni a legfontosabb alapanyag, vagyis a kakaó világpiaci, tonnánkénti ára. Ráadásul még a háború és/vagy Oroszország ellenes nézetek is tovább fokozhatják a problémákat. A világ egyik legnagyobb és legbefolyásosabb cégbirodalma,

a chicagói székhelyű Mondelez International a hírek szerint lehet, hogy rossz lóra tett. A vállalat ugyanis nem szüntette be a háborús agresszornál a termékei forgalmazását.

A Mondelez már korábban kijelentette, hogy ellenzi a háborút és a harci cselekményeket, így a továbbiakban beszünteti minden reklám tevékenységét, illetve nem bővíti tovább portfólióját Oroszországban. Azonban az olyan, a céghez köthető világmárkák, mint a Milka vagy az Oreo, esetleg a nemrég dizájnváltáson átesett Toblerone ugyanúgy kapható a moszkvai és egyéb üzletekben egyaránt. Ez pedig nagyon böki a csőrét a nyugati világnak, különösen az Európai Unió tagállamainak. És természetesen az Ukrajna pártját fogó Egyesült Államoknak is. Bár hozzátesszük még egyszer, a világszerte több tízezernyi alkalmazottat foglalkoztató Mondelez központja és "kincstára" nem máshol van, mint Chicagóban.

A furcsán álszent lépések remek gyöngyszeme, hogy a háborús agresszor szerintük látens támogatása miatt a továbbiakban több skandináv légitársaság, hajótársaság, sőt még a norvégok nemzeti labdarúgó-szövetsége sem forgalmaz olyan édességeket és rágcsálnivalókat, amelyeknek anyavállalata nem más, mint a Mondelez. Az amerikai cég persze nemcsak nálunk, hanem ott északon is bőszen felvásárolta a helyi híres, hagyomány márkákat. Idehaza az egykor volt Győri Édes (kekszek, vagy éppen a Dörmi, Negro) termékei, a Sport Szelet vagy a Pilóta Keksz tartozik a cég portfóliójába. A most bojkottot elszenvedő Mondelez szinte biztosan igyekszik majd változtatásokat eszközölni, ám a piacon akár drámai átrendeződés is várható, amely akár hatással lehet a magyarországi kínálatra is. Könnyen lehet, hogy megint pihenőre megy a Pilóta, illetve a többi Mondelez finomság is.