promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Hatalmas bajban van a legnagyobb hazai ételkiszállító cég, hazudtak a vásárlóiknak, a hatóság vizsgálódik
Borítókép:  Profimedia/illusztráció
Élet
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Bajban lehet a rózsaszín medvés ételszállító cég.

Ki ne emlékezne a COVID-járványra, amikor a lezárásoknak "köszönhetően" teljesen felfordult az élet megszokott menete. Ha a korszak szimbólumait keresnénk, első körben biztos, hogy a maszk jut mindenki eszébe, és a kézfertőtlenítők, míg legjellemzőbb szolgáltatásként valószínűleg az ételkiszállítást kellene emlegetnünk.

Bár ételkiszállítás nyilván a pandémia előtt is működött, az ilyen profilú cégek óriási nyertesei voltak a vírus-időszaknak. Rengeteg vállalkozás zárt be, ők azonban pont, hogy megsokszorozták bevételeiket - és ki nem emlékezne, nagyon sokan vesztették el a munkahelyüket, és kezdtek futárkodásba.

A céget (és a másik ételkiszállító óriást, a Woltot is) azóta rengeteg támadás éri, miszerint óriási részesedést kérnek az ételrendelésekből az éttermekből, piactorzító hatásuk van (ahhoz, hogy étteremként működni tudj, muszáj igénybe venned a platformokat), és az alkalmazási formájukat is rengeteg kritika éri - futárjai ugyanis vállalkozói státuszban vannak, nem a cég alkalmazásában, így a munkaügyi előírásokat jóval szabadosabban kezelheti a cég.

Eddig leginkább újságok foglalkoztak a Foodora visszásságaival, véleménycikkek és riportok formájában, most azonban egy kicsit komolyabb szerv, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kezdett vizsgálatba a cég ellen. A hatóság gyanúja szerint a cég (ami a portál üzemeltetője, a Delivery Hero Kft.) nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat a 2023 őszén hirdetett kuponakciójáról és az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról.

 A Foodora 2023. szeptember 4. és október 31. közötti kuponakciójában 2000 Ft kedvezményt ígért a szolgáltatást igénybe vevőknek, ám arról elfelejtett szólni, hogy ez csak akkor érvényes, ha 6000 Ft feletti összegért rendelünk.

Szintén kifogásolták, hogy a nem túl régiben bevezetett, a rendelés összegébe beépülő rendszerhasználati díj felszámításáról időszerűtlen módon tájékoztatták a vásárlókat. A vizsgálat megkezdése még nem jelenti azt, hogy a cég jogsértést követett el, első körben 3 hónap áll rendelkezésre az ügy tisztázására, amennyiben nem születik eredmény, ez meghosszabbítható kétszer két hónappal.

Az ételfutárkodás a gyakorlatban egyébként így néz ki:

forrás: GVH

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás